شما نظر بدهید/راهکار شما برای ساماندهی وضعیت بازار خودرو چیست؟ 

روندکاهش قیمت خودرو هنوز با انتظارات موجود خریداران هماهنگ نیست.

به گزارش خبرانلاین،انتظار می‌رفت با تعیین شرایط جدید پیش فروش خودرو و تقویت احتمال دریافت مالیات از مابه التفاوت قیمت خودرو در بازار با قیمت تحویلی کارخانه ، بازار خودرو با ریزشی قابل توجه روبرو شود اما فعالان بازار از روند کند کاهش قیمت خبر می دهند.

خودرو

به نظر شما دلیل چسبناکی بالای قیمت در بازار خودرو چیست و برای ایجاد تعادل در این بازار چه پیشنهادی دارید؟

223223

کد خبر 1387839

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 86
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    36 1
    مهار تورم
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      5 2
      توقعات شما زیاده
    • US ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      79 9
      راه کار اینه که یه زمین خیلی بزرگ در بیابان های جنوب تهران را دیوار بکشید زندان درست کنید هرچی دلال مفتخور ماشین هست؛ چه جوجه هاشون که کنار خیابان می ایستند ، چه گردن کلفت هاشون که در بنگاه ها هستند چه گنده ترهاشون در ... را فله ای بریزید اونجا با حکم های سنگین و طولانی مدت
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      132 5
      آزاد کردن واردات خودرو و رقابت با خودروی بی کیفیت داخلی
    • محمدرضا IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      29 3
      باید برای خرید و فروش خودرو برای هر فرد بالغ محدودیت عددی و زمانی در نظر گرفته بشه. ضمنا خودرو سازها تا زمانیکه به تعهداتشون در قبال پیش فروش عمل نکنن اجازه هر نوع فروش نقدی و اعتباری و پیش فروش ازشون سلب بشه.
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      8 2
      نمیشه
    • PL ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      5 1
      گزینه بعدی
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    74 0
    وقتی در ماه رمضان، عید نوروز، دوره شیوع کرونا خودرو گرون میشه یعنی یک اختلالی در عرضه و تقاضا وجود داره و از سوی دیگر دست هایی در کار است تا قیمت را بالا ببرد . به همی سادگی
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      8 1
      اول اصلاح نحوه فروش و تحویل خودرو به متقاضی واقعی با اولویت بندی دقیق. دوم بررسی پیش فروشهای قبلی و لغو موارد تخلف. سوم بازرسی و نظارت دقیق بر بازار آزاد و وضع قوانینی برای سخت کردن کار دلالان. چهارم اصلاح قوانین واردات خوردو و کاهش تعرفه گمرکی حداقل برای کوتاه مدت.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    45 8
    پشنهاد من ممنوعیت فروش خودرو به مدت 5 سال است تا از دست به دست شدن خودرو پیشگیری بشه اگر کسی خواست بفروشد باید مالیات سنگین بدهد
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      4 1
      درسته
    • بهنام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      6 1
      سايپا میخاد بجای هر ماشین ثبت نامی برلیانس به متقاضیان اون 3 تا کوئیک بده بعد طرف نتونه دوتا دیگه رو بفروشه و ترشی بندازه؟؟ عجب پیشنهادی ها، بهترین راه فروش و تحویل به روز خودرو هست مثل تمام کشورهای دیگه.
  • علی CH ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    84 1
    واردات کافی خودرو جهت توازن عرضه و تقاضا. از بین بردن مافیای فعال در بازار خودرو، خصوصی سازی واقعی خودروسازها از طریق بورس. مالیات پلکانی بر خرید و فروش خودرو
    • حسین زاده IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      26 0
      در هر هیچ کجای دنیا طرح پیش فروش خودرو ندارن که خریدار فقط از پیش پرداخت و تاریخ احتمالی تحویل خودرو مطلع هست. این مورد دست خودروساز رو باز میزاره تا خودرو رو در زمان تحویل به هر مبلغی دلش خواست عرضه کنه. تازه اگه در زمان مقرر تحویل بده که باید سجده شکر برجای گذاشت.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    80 0
    از بین بردن انحصار
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    16 0
    مهار تورم و اصلاح ساختار اقتصادی تنها راه حل ممکن است
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    26 0
    نظارت بر بازار . تنظیم عرضه و تقاضا . ازادسازی واردات خودروی مصرفی
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    3 1
    باید تورم مهار بشه
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    22 3
    هیچ راهی وجود نداره پول و سرمایه جایی می رود که سود باشد متاسفانه هیچ کاری در ایران پر سود تر از دلالی نیست
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      5 0
      شما به معلول اشاره کردید ولی علت رو ذکر نکردید که چرا این طوری شده؟
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    43 1
    آزاد شدن واردات بدون گمرکی
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    32 1
    این گرانی فقط در بازار خودرو نیست نگاهی به ارز و سکه بیندازید
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    6 2
    1. ثبت نام تمامی متقاضیان خودرو و تعهد از همه مبنی بر اینکه مصرف کننده واقعی هستند ولی بعد آن تحقیق جامع و کامل در مورد افراد صورت بگیرد تا مشخص شود که واقعا مصرف کننده هستند یا دلال و از دلال ها طبق همان تعهد جریمه سنگین در نظر گرفته شود (مثل عدم امکان ثبت نام تا ده سال، لغو گواهی نامه، نقدی و غیره) 2. سپس میتوانند از بین افراد کاملا واجد شرایط در صورتی که بیش از ظرفیت باند قرعه کشی برگزار کنند 3. امکان فروش این خودرو به هیچ شکلی تا پنج سال وجود نداشته باشد نه قولنامه ای، نه به صورت صلح یا هر مدل دیگه ای. به محضرها هم اخطار بدن که اگر چنین ماشینهایی را خرید و فروش کنند جریمه سنگین باید بپردازند
  • اصغر فرهودي IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    33 1
    يك ماه فقط به مدت يك ماه راه واردات خودرو هاي خارجي باز بشه حالا نه لوكس هاشون و بعد عوارض گمركيشونو كم كنن
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    4 0
    اول اصلاح نحوه فروش و تحویل خودرو به متقاضی واقعی با اولویت بندی دقیق. دوم بررسی پیش فروشهای قبلی و لغو موارد تخلف. سوم بازرسی و نظارت دقیق بر بازار آزاد و وضع قوانینی برای سخت کردن کار دلالان. چهارم اصلاح قوانین واردات خوردو و کاهش تعرفه گمرکی حداقل برای کوتاه مدت.
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    39 2
    آزاد سازي ورود خودروهاي كاركرده خارجي و كم شدن تعرفه ورود خودرو
  • امیر IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    17 7
    نخریدن مردم یکی از راه حل هاست هر چی رو گرون می‌کنم به خدا ۱ ماه نخرن ببیند چی میشه و اینکه انحصار و مافیا
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      7 1
      مشکلات ایران ریشه‌ای‌تر از این حرف‌هاست که بشود با این راه‌حل‌های ساده آن را حل کرد.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    22 1
    یا افزایش تولید یا آزادی واردات
  • رضایی IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    7 1
    تورم تورم تورم‌
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    28 2
    از بین بردن انحصار خودرو
  • US ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    13 1
    هر خانواده ایرانی 5سال یکبار بتواند یک خودرو به قیمت مصوب از کارخانه بگیرد و دوم اینکه واردات خودرو با کار کرد کمتر از 5 سال ازاد شود
  • SE ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    10 3
    به دلیل تحریم های یکجانبه آمریکا و تبعیت اکثریت کشورها از این تحریمها به منظور در امان ماندن از جرائم تخطی از تحریمها و کمبود تولید داخلی خودرو به علت نبود قطعات اساسی خودرو و همچنین عدم امکان واردات خودرو و قطعات یدکی آن و به هم خوردن تعادل بازار عرضه و تقاضا از یکطرف و سوء استفاده سوداگران و دلالان عمده و خرده از شرایط تحریمی و اقتصادی حاکم بر کشور از جهت خرید خودروهای موجود در بازار و احتکار آن و تعیین قیمت گزاف برای آنها موجب ایجاد آشفته بازار خودرو شده است. برخی از دلایل بر شمرده شده در آشفتگی بازار مسکن و طلا هم دخیل است. راهکار برون رفت از مشکلات موجود تحریمی اولاً افزایش تولید کالا و عرضه گسترده آن در بازار و در غیراینصورت تعیین مکانیزم قیمت گذاری کالاهای انحصاری ، اساسی و سرمایه ای بر اساس فرمول احتساب هزینه های تمام شده تولید بعلاوه 10% تا 20% سود مجاز تولید کننده یا فروشنده توسط هیأت سه نفره کارشناسی رسمی دادگستری می باشد.باید دستورالعملی از سوی دولت تدوین شود که دفاتر اسناد رسمی از ثبت معاملات خودرو و املاک به نرخ خارج از هیأت سه نفره کارشناسی رسمی دادگستری ممنوع گردند.
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    11 0
    درست نمیشه پس پیشنهادی نداریم باید ریشه دلالی خشکیده بشه
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    7 0
    ایجاد رقابت
  • US ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    34 1
    آزاد شدن واردات اتومبیل خارجی
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    13 0
    ۱- جلوگیری از فروش قولنامه ای ۲- مالیات سنگین برای فروش خودرو در سال اول فروش ۳- آزاد کردن ورود خودروهای خارجی ۴-تعیین سال مجاز برای خودروهای جدید تولید مثلا اگر برای پراید ۵ سال مجوز تولید بود الان ما خودرو در سطح جهانی داشتیم. ۵- ایجاد کارخانجات جدید خودرو
  • سینا RO ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 37
    خصوصی سازی واقعی خودرو سازی افزایش قیمت خودرو تا حد تقاضای بازار ممنوعیت واردات
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      19 0
      شما دلال هستید؟
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 1
    مشکل اینه امروز نره بالا فردا نیره
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 1
    ایجاد زنجیره تولید
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    13 1
    قانونی تصویب گردد که فیش های پرداختی خریدار به فروشنده در دفاتر ثبت اسناد در هنگام نقل وانتقال برای خودروهای صفر ثبت گردد د صورتیکه مبلغ فروش بیش از 10% قیمت کارخانه بود خریدار میبایست نقدا 60% مورد معامله را بعنوان مالیات به حساب دولت واریز نماید تا مجوز تعویض پلاک صادر گردد .اگر قیمت خودروها صفر کنترل گردد قیمت خودروهای دست دوم کاهش مییابد. در ضمن دفاتر ثبت مکلف گردند در هنگام نقل و انتقال نام خریدار را به صورت آنلاین جهت تعویض پلاک ثبت نمایند و در صورت تغییر نام خریدار نقل و انتقال جدیدی انجام گیرد تا دلالان نتوانند با تبانی با دفاتر ثبت خودرو را از فروشنده خریده و برای مدت طولانی بدنبال خریداری بگردند که قیمت چند برابری را پرداخت پیدا نمایند
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    27 0
    فقط و فقط آزاد کردن واردات خودرو و خارج شدن از انحصار در همه زمینه ها و ایجاد فضای رقابت در بازار جهانی هیچ اقتصاد و صنعتی با دستور درست نمیشود و پذیرش واقعیت های علمی اقتصاد یعنی تولید درست و متعادل کردن عرضه و تقاضا
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    3 0
    واردات خودرو و رفع انحصار
  • ایران IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    19 0
    هرکسی حق داره هر اندازه که دوس داره خودرو داشته باشه و این حق او هست. اما` اما اول میبایست مالیات خودروهاشو تمام و کمال بپردازه. بایستی قانونی تصویب بشه ک هر شخص بالای ۱۸سال ک دارای چندین خودرو می باشد به ازای هر خودرو مالیات ده الی بیست یا سی درصدی از شخص گرفته شود. واضح خواهد بود شخصی ک بیشتر مصرف میکنه بایستی مالیات بیشتری هم بپردازه.
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    11 4
    کنترل نرخ ارز
  • حجت IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    9 0
    اولین قدم. به تعهدات قبلی عمل کردن، افزایش عرضه به صورت فروش فوری و با محدودیت های متناسب با نیاز مصرف ککندگان واقعی
  • کمال IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    2 0
    نظر ما که مهم نیست برای تصمیم گیران و الا تعرفه واردات خودرو صفر بشه واردات خودرو دست دوم ازاد بشه
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    2 0
    آزاد سازی ورود خودرو و ایجاد رقابت تنها راهه
  • علی IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    3 0
    افزایش تولید
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    2 1
    افزایش ارزش پول ملی
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    4 0
    ازاد کردن واردات خودرو
  • محمد IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    7 0
    اگه یادتون باشه رئیس انجمن قطعه سازان ۲سال پیش میگفت شورای رقابت بده کناربازار را ما درست میکنیم دیدید چه شد فقط راه کار واردات خودرو است والسلام
  • حمید حسین زاده US ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    5 1
    ایران خودرو و سایپا ماشین رو به قیمت روز و فوری واگزار کنند و خریدار اجازه فروش تا 5 سال نداشته باشه
  • Panda IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 1
    1_ درک این موضوع ساده که اقتصاد دستوری نیست 2- واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی واقعی و یا حتی خارجی ها3 3- حل مشکلات تحریم و سرمایه گذاری خارجی 4- واردات ماشین خارجی با 20 درصد تعرفه بالاتر نسبت به تولید داخل
  • حسین IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 0
    بایدبازارخودروازانحصار خودروسازان دربیاید یعنی اینکه واردات خودرو باید آزادشود
  • محمدرضا حق ستان IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    2 1
    هیچ راهکار پیچیده ای ندارد تشکیل یک کمیته حقیقت یاب متشکل نهادهای نظارتی برعملکرد دو سال گذشته همه نمایندگی ها و نمایشگاههای خودرو در کل کشور
  • محمدرضا حق ستان US ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    2 1
    تشکیل کمیته حقیقت یاب متشکل از افراد پاک دست نهادهای نظارتی برعملکرد دوسال گذشته کلیه نمایندگیها و نمایشگاههای خودرو کشور به همین راحتی
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    2 1
    محاکمه دلال
  • محمد باقر IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    7 0
    دولت باید درآمدش را از مالیات کسب کنه. همه باید مالیات بدن. کارهایی که برای اقتصاد کشور مضر هستند باید مالیات کمر شکن براشون وضع بشه تا سرمایه به سمت تولید و اشتغال بره، لازمه همه این ها شفافیت اقتصادی هست
  • US ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    6 2
    کاهش قیمت بنزین و جلوگیری از رشد حبابی بورس که باعث افزایش شدید نقدینگی شده است
  • GB ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 5
    هر خانواده فقط حق داشتن یک پلاک داشته باشد. اگر فردی بخواهد در خانواده خودرو دار خودرو دیگرداشته باشد، گواهینامه و سند پارکینگ ارائه دهد.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    2 0
    1- راهکار اول بستن مالیات پلکانی است یعنی هر چقدر خودرو از قیمت کارخانه گرانتر باشد مالیات بیشتری لحاظ شود 2- اما یک راهکار ضربتی پلاک نکردن خودرو توسط دولت و یا عدم انتقال سند مالکیت در دفاتر ثبت اسناد برای خودروهایی است که قیمت شان از عرف بازار خارج است. یعنی اگر دولت در مرکز تعویض پلاک طرفین معامله را مجبور به ارایه قولنامه کند و همان را ثبت کرده و کد آن را به دفاتر ثبت اسناد معرفی کند حتی اگر قولنامه صوری باشد راه معاملات خارج از عرف تا حدود بسیاری بسته خواهد شد.
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 0
    یک فرمول نرم افزاری برای تعیین قیمت خودروها طراحی کنند مانند خیلی از این سایت های تعیین قیمت خودرو و آنگاه با یک قانونی تصویب کنند که اگر قیمت بالاتر از این فرمول نرم افزاری بود اجازه تعویض پلاک را به خودروها ندهند.
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 0
    عدم حمایت سفت وسخت از انحصار.
  • US ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 0
    اصلاح ساختار تولید و صنعت
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    2 0
    در هم شکستن شبکه مخوف دلالی
  • علی IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    7 0
    1- برخوردشدیدبادلالان ومحتکران بدون هیچ اغماضی. 2- انتخاب سیستم فروش مکانیزه و بدون دخالت نیروی انسانی ودرنظرگرفتن یک خودرو برای هرنفربالای 18سال در5سال. 3- واردات خودروباتعرفه مناسب که انحصارخودروراتحت الشعاع قراردهد. 4- نظارت دقیق برمجموعه خودروسازی وبهای تمام شده خودروها. 5- تعدیل نیروی مازاد مجموعه های خودروسازی 6-واگذاری مجموعه های خودروسازی به بخش خصوصی به منظور بهبود کیفیت
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    4 0
    به هر دلیل متقاضی برای خرید خودرو وجود دارد و تولیدات داخلی هم باز به هر دلیل قادر به تامین نیست . هیچیک از راه حل هایی که در آن بگیر و ببند و اخذ تعهد و ... وجود دارد جوابگو نخواهد بود . آزاد سازی واردات خودرو علی الخصوص کارکرده خارجی تنها راه حل است . می شود برای این واردات شروطی مانند تامین ارز به شرط صادرات کالاهای خاص ، یا ورود خودروهای کم مصرف و یا از تولیدات چند کشور و... این مشکل را حل کرد
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    7 0
    مالیات سنگین در خرید و فروش خودروها بر اساس سن خودرو. هر چه مدل بالاتر باشد مالیات سنگین تر باشد. آزاد سازی واردات خودرو برای هر شخص بالای 18 سال یکبار ذر طول عمر و بدون تعرفه کمرگی و دریافت کلیه حقوق کمرگی در صورتی که بخواهد زود تر از ده سال بفروشد سرمایه گذاری بر روی فن آوری بومی خودروسازی به مقدار زیاد
  • ناصر IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    6 1
    کار سختی نیست.مثل همه دنیا بنزین گران . ماشین ارزان.باید بابت بنزین مصرفی مالیات گرفت
  • یاسر IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    5 0
    باید از ثیت نام افرادی که 2 یا 3 خودرو بیشتر دارند و سال قبل تحویل گرفته اند خودداری شود! نباید خودرو وسیله ای برای تجارت و انبار کردن در پارکینگ ها بشه! وقتی عرضه کم میشه و یا هنگام توزیع در انحصار عده ای قرار میگیره که کارشان ثبت نام چند خودرو به قصد سود در ماههای آینده هست شاهد وضع فعلی خواهیم بود!
  • محمد IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    10 0
    واردات خودرو ازاد بشه تا قیمت واقعی خودرو مشخص بشه انوقت دیگه پراید بیست ملیون هم خریدار نداره
  • TR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    6 0
    کاهش تعرفه واردات خودرو
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    4 0
    آزادسازی واردات خودرو البته غیر لاکچری
  • CA ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    2 0
    ممانعت از ریزش ارزش ریال
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    6 0
    واردات خودرو
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    1 1
    مهار نرخ دلار
  • علی IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 7
    من ازمیخواستم خونه بگیرم منتظروام بودم تا پرونده آماده شد کرونا اومد گفتن ستاد کلیه تسهیلات رو معلق کرده ازترس بی ارزش شدن بقیه پولم اومدمslxخریدم باقیمت بازار،حالا باابن مصوبه بدون منطق تنظیم بازار جواب زن وبچه ام رو چی بدم؟؟
  • US ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    9 0
    اعدام دلالانی که‌کارشان ارزان خریدن و گران‌فروشی است
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    7 0
    آزادسازی واردات خودروهای کارکرده خارجی دارای نمایندگی _ با حداکثر 5 سال عمر_ بدون انتقال ارز _است
  • IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    1 1
    توجه به مزیت اقتصادی
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    8 0
    آزاد کردن واردات خودرو
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    7 0
    تولید رقابتی
  • صفازادا IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    9 0
    بهترین راه برای شکست قیمت خود رو ازادشدن ورود خود رو خارجی مدل پایین از کشورهای خلیج فارس است
  • اصغری IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    5 0
    واردات خودرو ی ارزان واگذاری خودرو سازی به بخش خصوصی والسلام