۱ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
چین و روسیه نشست شورای امنیت را تحریم کردند

فارس نوشت:مسکو و پکن نشست مجازی دیروز شورای امنیت با موضوع استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را به دلیل برگزاری به صورت غیررسمی و خصوصی تحریم کردند و حاضر به شرکت در آن نشدند.

 روسیه و چین نشست ویدئوکنفرانسی شورای امنیت را تحریم کردند. مسکو اعلام کرد در نشست «غیرقابل‌قبول» پشت درهای بسته با شورای امنیت سازمان ملل درباره سلاح‌های شیمیایی در سوریه شرکت نمی‌کند.

به گزارش «فرانس ۲۴»، در کنفرانس مطبوعاتی مجازی، «واسیلی نبنزیا»، نماینده مسکو در سازمان ملل گفته بود کشورش یک درخواست دارد و آن این است که این تعامل به صورت عمومی برگزار شود.

وی گفت: متاسفانه شرکای غربی ما و متحدانشان بر برگزاری این نشست پشت درهای بسته در فضای غیررسمی علیرغم شعار شفافیت و فضای باز شورای امنیت اصرار کردند. چنین رویکردی برای ما قابل قبول نیست زیرا حقوق طرف‌های کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی را تضعیف می‌کند.

در برنامه جلسه ماهانه اعضای شورای امنیت، ارائه گزارش‌های «ایزومی ناکامیتسو» نماینده ارشد این نهاد در امور خلع سلاح و همچنین «فرناندو آریاس» رئیس سازمان منع سلاح‌های شیمیایی قرار داشت. 

در این جلسه همچنین قرار بود تحقیقات تیم تحقیق و شناسایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی که از سال ۲۰۱۸ آغاز شد، مطرح شود. این تیم اوایل آوریل گزارشی را منتشر کرد که در ادعایی، برای اولین بار دمشق را به صورت آشکار مسئول ۳ حمله شیمایی در سال ۲۰۱۷ معرفی می‌کرد. در حالی که به گفته مسکو، سوریه برنامه سلاح شیمایی خود را متوقف کرده و همچنین انبار این سلاح‌ها و توانایی تولید آنها را از بین برده است. سوریه هم قویاً این اتهام را رد کرده است.

مسکو همواره هشدار داده که گروه‌های تروریستی با حمایت کشورهای غربی به انجام حملات شیمیایی ساختگی در سوریه دست می‌زنند تا دولت این کشور را مقصر جلوه دهند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =