افزایش دو برابری قیمت میوه از میدان مرکزی تا بازار

جوان نوشت:بررسی قیمت میوه‌ها نشان می‌دهد تفاوت دو برابری نرخ از میدان مرکزی تا بازار وجود دارد، در حالی که آن‌ها مجازند تنها ۳۰ درصد روی قیمت میوه‌ها بکشند.

جدیدترین قیمت‌های میوه در میدان مرکزی و تره‌بار تهران حکایت از تفاوت دو برابری میوه از میدان مرکزی تا بازار دارد. در حالی که برخی مواقع مسافت بازار تا میدان به دو کیلومتر هم نمی‌رسد. هر کیلو توت‌فرنگی در میدان مرکزی میوه از کیلویی ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، اما همین توت فرنگی را در دو کیلومتری میدان به قیمت ۴۰ هزار تومان به مردم می‌دهند.

بقیه میوه‌ها هم همین گونه است، مثلاً لیموشیرین در میدان مرکزی از ۹ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان است، اما در نزدیک‌ترین مغازه‌های این میدان کیلویی ۲۸ هزار تومان فروخته می‌شود. هندوانه در میدان میوه کیلویی هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ است، اما در مغازه‌ها بالاتر از ۳ هزار تومان فروخته می‌شود. لیموترش از ۱۰ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان است، اما در مغازه‌ها کیلویی ۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود. نکته دوم در قیمت‌های میدان مرکزی، وجود میوه‌های خارجی گرانقیمت است. موز هم در میدان مرکزی کیلویی ۱۴ هزار تومان و قیمت آن در سطح شهر از ۲۰ هزار تومان گذشته است.
کارشناسان می‌گویند در طول دهه‌های گذشته با واردات تدریجی انواع میوه آرام‌آرام ذایقه مردم را عوض کردند و امروز این میوه‌ها مانند موز یک نیاز اساسی برای کشور شده است، به طوری که در تمام دید و بازدیدها، عیادت‌ها و مهمانی‌ها حتماً باید موز وجود داشته باشد. زمانی که قیمت موز بالا و پایین می‌شود، انگار یک اتفاق بزرگ افتاده است و بیم آن می‌رود آرام آرام این محصول وارداتی جایگزین کالاهای اساسی و ضروری هم بشود و سود همه این‌ها به جیب دلالان این میوه‌ها می‌رود.
23302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =