۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
کوچک‌ترین استندآپ کمدین کشور

همشهری‌آنلاین نوشت: ایلیا بعد از اجرای کمدی استندآپ در برنامه تلویزیونی «خندانده‌شو» به اجراهای هنری‌اش ادامه می‌دهد.

آنقدر به هنر نمایش و استندآپ‌ کمدی علاقه داشت که از هر فرصتی استفاده می‌کرد تا کارهای بامزه‌ای را که بلد است به معرض نمایش بگذارد. «سمیه پناهی» تعریف می‌کند که پسرش خیلی در خانه تمرین می‌کرد و وقتی او و همسرش متوجه علاقه ایلیا به این هنر شدند، تصمیم گرفتند به دنبال رشد استعدادش بروند.

تنها پسر خانواده با اینکه ۶ سال بیشتر نداشت، اما برای اینکه به هدفش برسد از هیچ کوششی فروگذار نبود. «ایلیا دهقان» اکنون ۹ ساله است. خانواده ایلیا او را به کلاس بازیگری کانون فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان «هدایت» در محله شادآباد بردند. پس از مدت کوتاهی مدیر کانون آنقدر به ایلیا اعتماد کرد که از والدینش خواست تا در جشنواره تابستانی بوستان‌ها برنامه اجرا کند. ایلیا دهقان برای نخستین بار سال۱۳۹۶ در بوستان آزادگان برای ۳هزار تماشاگر برنامه اجرا کر.  

مادر ایلیا تعریف می‌کند: «با نخستین اجرا همه ترس و دلهره ایلیا از بین رفت و بارها در جشن‌ها و مناسبت‌ها به بوستان‌ها رفت و مردم را خنداند. او حالا بیش از ۱۰۰ اجرا در کارنامه‌کاری خود ثبت کرده است.»

«علی دهقان» پدر خانواده در ادامه صحبت‌های همسرش می‌گوید: «از صداوسیما هم تماس می‌گرفتند و ایلیا را دعوت می‌کردند تا برنامه اجرا کند. بسیار حس خوب و شادی‌بخشی برای ایلیا بود. او با اجرای زنده در برنامه «خاله شادونه» اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرد و در مناسبت‌های مختلف مانند راهپیمایی ۲۲بهمن از شبکه امید و افق به‌عنوان مجری، هنر خود را بیشتر نشان داد. ایلیا اکنون مجری برنامه کودک «ورجه وورجه» است و با شبکه پویا هم همکاری می‌کند و داستان‌های کودکانه با صدای ایلیا کتاب صوتی می‌شوند و دراختیار شبکه پویا قرار می‌گیرد. از زمانی‌ که بچه‌های محله برنامه‌های او را در تلویزیون تماشا می‌کنند سعی می‌کنند با او دوست شوند و از تجربیاتش استفاده کنند.»

ایلیا بازیگر هم هست و در فیلم‌های «دست‌های کوچک روزگار»، «خیابان بازی»، «نظر کرده» و «سربار» هنرنمایی کرده است. 

پدر ایلیا می‌گوید: «سال گذشته ایلیا به دلیل اجراهای زیادی که داشت و چهره‌اش در شبکه‌های مختلف تلویزیون نشان داده می‌شد، کمی مغرور شد، اما توانستیم این عادت بد را از او دور کنیم. او را راهنمایی کردیم و چند نمونه موفق را به او نشان دادیم تا الگویی مناسب داشته باشد. حالا طوری شده که بچه‌های محله شادآباد دوست دارند ایلیا وقت خالی داشته باشد تا برای آنها نمایش اجرا کند و از او یاد بگیرند.»

۲۴۱۲۴۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1388022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =