پر ریاضت اقتصادی عربستان به منصور هادی هم گرفت؛ هزینه اقامتت را بده

فارس نوشت: یک روزنامه مصری به نقل از منابع آگاه نوشت، عربستان سعودی به دولت مستعفی یمن ابلاغ کرده که دیگر هزینه اقامت آنها را تقبل نخواهند کرد.

به گزارش روزنامه مصری «عربی ۲۱» به نقل از یک مقام مسؤول یمنی گزارش کرد، مقامات عربستان سعودی پایان حمایت از مقامات دولت مستعفی یمن را که مقیم این کشور هستند، ابلاغ کرده است.

بر اساس این گزارش، مقامات سعودی، مسؤولان و کارمندان در ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و تعدادی از وزارتخانه‌های دولت مستعفی را در جریان این تصمیم جدید خود قرار داده است.  

در ادامه این گزارش آمده است: در سندی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده به اطلاع مقامات و کارمندان یمنی (وابسته به دولت مستعفی) مقیم در ریاض رسیده شده که آخرین موعد حمایت (مالی) عربستان از آنها پایان ماه می خواهد بود و هر کسی قصد ادامه سکونت در ریاض را پس از تاریخ ۳۱ می دارد باید با هزینه شخصی خود این کار را انجام دهد.

 این تصمیم عربستان پس از آن اتخاذ شده که این کشور اخیرا و به دنبال کاهش شدید قیمت نفت، به یک سلسله اقداماتی ریاضتی برای جبران کسری بودجه دست زده است.

«عبد ربه منصور هادی» که از سال ۲۰۱۲ پست ریاست‌جمهوری را در یمن بر عهده گرفته بود در پی تحولات یمن در سال ۲۰۱۵ از این منصب استعفا کرد. وی ابتدا به عدن رفت و با پس گرفتن استعفای خود، عدن را به عنوان پایتخت خود اعلام کرد.

منصور هادی سپس از عدن به عربستان سعودی گریخت و با اقامت در هتل‌های این کشور، برای مقابله با انصارالله از این کشور کمک خواست. پس از آن ائتلاف سعودی به بهانه بازگرداندن آنچه «دولت قانونی یمن »خواند، در مارس ۲۰۱۵ جنگ علیه یمن را آغاز کرد و این جنگ هنوز هم ادامه دارد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1388454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =