۱۰ روش کاربردی و موثر برای آموزش گرامر زبان انگلیسی در زمان کم

در این مقاله ۱۰ روش کاربردی و موثر برای آموزش گرامر زبان انگلیسی در زمان کم ارائه شده است. اگر می خواهید برای موفقیت در امتحان، کسب درصد بالا در کنکور، قبولی در آزمون های مهم زبان مانند آیلتس و تافل و... و. گرامر زبان انگلیسی را در کمترین زمان آموزش ببینید این مقاله را بخوانید.

۱- استفاده از جزوات آموزش گرامر زبان: در سایت های مختلف در اینترنت می توانید جزوات بسیار خوبی برای آموزش گرامر زبان به صورت مبحثی پیدا کنید. به عنوان مثال با کلیک بر روی لینک جزوات رایگان آموزش گرامر زبان انگلیسی می توانید جزوات بسیار خوبی به صورت مبحثی در زمینه یادگیری گرامر زبان انگلیسی به صورت رایگان دانلود کنید. در این جزوات در رابطه با مباحثی مانند گذشته کامل یا ماضی بعید Past perfect tense، جمله معلوم و مجهول و انواع جمله مجهول با مثال، نحوه ساختن جملات خبری در زبان انگلیسی، زمان حال کامل و موارد مهم کاربرد آن و آموزش قیدهای حالت و اسم مصدر در زبان انگلیسی با مثال، ترکیب افعال کمکی با عبارت مودال  phrasal modals و... و. توضیح داده شده است. حتما بر روی لینک ارائه شده در بالا کلیک کنید تا جزوات بسیار خوبی در زمینه یادگیری گرامر زبان دانلود نمائید.

۲- گوش دادن به فیلم و اخبار به زبان انگلیسی: کودکی را در نظر بگیرید که می خواهد زبان مادری خودش را یاد بگیرد. این کودک فقط با گوش دادن بعد از ۲ یا ۳ سال به صورت کامل بر زبان مادری خودش مسلط می شود و حتی نکات گرامری را با دقت بالا رعایت می کند. شما اگر به اندازه کافی به اخبار و فیلم زبان انگلیسی گوش دهید به صورت ناخودآگاه با ساختار درست جمله بندی ها آشنا می شوید. در کنار استفاده از کتاب های خوب آموزش گرامر زبان و جزوات مبحثی و در کنار مرور و تمرین و ...، گوش دادن به فیلم و اخبار علاوه بر اینکه دایره لغات شما و مکالمه شما را تقویت می کند، به سریع تر یاد گرفتن گرامر زبان توسط شما هم کمک زیادی خواهد کرد.

۳- استفاده از کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی: اگر می خواهید گرامر زبان خودتان را در کمترین زمان ممکن تقویت کنید، به جای اینکه خودتان سعی کنید مطالب را متوجه شوید و درک کنید، بسیار خوب است که یک معلم و استاد خوب تدریس خصوصی زبان انگلیسی در خانه در کنار خودتان داشته باشید. یک معلم خوب زبان چون یک بار خودش مسیر را پیموده است و بر مطالب مسلط است بسیار خوب می تواند شما را راهنمایی کند. استفاده از کلاس های تدریس خصوصی به مقدار قابل توجهی سرعت شما در یادگیری زبان انگلیسی و حتی کیفیت آن را افزایش می دهد. اگر می خواهید در حداقل زمان گرامر زبان را یاد بگیرید حتما با یک استاد خوب و مجرب کلاس هماهنگ کنید. در سایت های تخصصی تدریس خصوصی مانند ایران مدرس www.IranModares.com یا سایت های خارجی مانند www.preply.com و www.tutor.com می توانید لیست کامل مدرسین زبان را مشاهده کنید.

http://file.tesmino.com/reportage/35462390/image_d1a75c5fb8b55084ced308262518b1308b143970.jpg

۴- نوشتن جمله با استفاده از گرامرهای جدید: فرض کنید که امروز گرامر جدیدی را یاد گرفته اید. سعی کنید با این گرامر جدید جملاتی را بنویسید. به هر میزان تعداد جملات بیشتری بنویسید در نهایت بیشتر گرامر برای شما جا خواهد افتاد. به عنوان مثال، اگر در حال یادگیری جملات شرطی هستید جملاتی مانند I'm sorry if I offended you. را بنویسید. سعی کنید در رابطه با کارهای روزمره خودتان و زندگی شخصی خودتان از قواعد جدیدی که یاد گرفته اید استفاده کنید. به این ترتیب گرامرهای جدید بیشتر یادتان می ماند.

۵- مطالعه مقالات مرتبط با آموزش گرامر زبان: در اینترنت و در سایت های مختلف اینترنتی مقالات متعددی در زمینه نحوه یادگیری سریع گرامر زبان انگلیسی ارائه شده است. از طریق گوگل می توانید چنین مقالاتی را پیدا کنید. مثلا در گوگل عبارت "نحوه یادگیری سریع گرامر زبان" و  یا "چگونگی آموزش قواعد زبان در کمترین زمان" و... و. را سرچ کنید تا مقالات مرتبط را مشاهده نمائید. به عنوان مثال مطالعه مقاله کلاس خصوصی و آموزش سریع گرامر و نحوه چک گرامری متون می تواند بسیار مفید باشد. یا همین مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید می تواند یک راهنمای خوب برای شما باشد.

۶- خواندن داستانهای کوتاه و تشخیص گرامرهای مورد استفاده در آن: راهکار دیگری که برای تقویت گرامر زبان خودتان می توانید از آن استفاده کنید این است که داستانها کوتاه به زبان انگلیسی را مطالعه کنید و قواعدی که بلد هستید را در آن تشخیص دهید. به عنوان مثال اگر قواعد دنباله سوالی  (tag Question) و یا به عنوان مثالی دیگر جملات موصولی و جمله های مرکب در زبان انگلیسی را اخیرا یاد گرفته اید، در متن داستان می توانید هر جا به کاربرد این قواعد رسیدید زیر آن را خط بکشید. مطالعه داستان انگلیسی درک مطلب شما را تقویت می کند، دایره لغات شما را بیشتر می کند و به تقویت گرامر زبان شما هم کمک خواهد کرد.

http://file.tesmino.com/reportage/35462390/image_f23ea140179a37e40d3dbb33b8c5015cb68c0c8b.jpg

۷- مرور مداوم مطالب آموخته شده: برای اینکه گرامر زبان را به خوبی یاد بگیرید و بتوانید عملا از آن استفاده کنید باید به صورت مداوم مرور شود. از هر فرصتی برای مرور استفاده نمائید. در کارت هایی خلاصه ای از هر گرامر را بنویسید و مثالی هم برای آن ارائه نمائید. این کارت ها را همراه خودتان داشته باشید و هر جا که وقت کردید آن را مرور نمائید. برای آموزش سریعتر قواعد زبان باید هیچ زمانی را از دست ندهید.

۸- استفاده از کتاب های معروف در زمینه آموزش گرامر زبان: برای یادگیری بهتر و سریعتر قواعد زبان انگلیسی می تواتید از کتاب های خوبی مانند Practical English Usage، کتاب گرامر English Grammar and Usage، When bad grammar happens to good people، کتاب English Grammar in Use و... و. هم استفاده نمائید. البته مطالعه کتاب ممکن است کمی طول بکشد و استفاده از خلاصه جزوه های مبحثی و یا استفاده از کلاس های خصوصی زبان به لحاظ زمانی مناسب تر است. در هر صورت، این کتاب ها هم منابع خوبی برای آموزش گرامر زبان است.

۹- در نظر گرفتن زمان زیاد برای آموزش گرامر در طول روز: به هر میزان در طول روز زمان بیشتری را برای یادگیری گرامر زبان در نظر بگیرید در نهایت سریعتر بر آن مسلط خواهید شد. به عنوان مثال اگر در روز ۹۰ دقیقه برای یادگیری قواعد زبان وقت بگذارید و ۶ ماه طول بکشد تا بر آن مسلط شوید، با در نظر گرفتن ۳ ساعت در روز می توانید در عرض ۳ ماه بسیار خوب گرامر را یاد بگیرید. بنابراین زمان بیشتری را برای یادگیری و انجام تمرینات در نظر بگیرید.

۱۰- ضبط کردن گرامرهای جدید و گوش دادن آن در زمان های مرده: روش بسیار خوب دیگری که برای صرفه جویی در زمان و یادگیری سریع تر گرامر زبان وجود دارد این است که حین مطالعه گرامرهای جدید با گوشی خودتان و یا با یک رکوردر آن را ضبط نموده و در زمان هایی که کار خاصی ندارید، مثلا حین رانندگی و یا در مسافرت های داخل شهری در تاکسی و اتوبوس، به این مطالب گوش دهید. بهتر است برای هر گرامر مثالی را هم ذکر کنید تا بهتر یادتان بماند. این روش بسیار برای سرعت دادن به یادگیری شما موثر است.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1388662