تهیه ۳۰۰۰ بسته معیشتی توسط ستاد اقامه نماز قم برای نیازمندان

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: ستاد اقامه نماز حدود ۲۰۰۰ بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان استان قم و ساکنان مناطق حاشیه‌ای و روستاها از جمله لنگرود توزیع کرد. تلاش بر این است ۱۰۰۰ بسته معیشتی دیگر نیز تهیه و بین نیازمندان استان توزیع شود.

به گزارش خبرآنلاین از قم، محمد خامه‌یار اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا عمده فعالیت‌های ستاد اقامه نماز در استان قم همراستا با سراسر کشور به سمت تولید محتوا سوق پیدا کرد.

وی اضافه کرد: با شیوع کرونا گرچه برگزاری نماز جماعت ممنوع شد ولی ائمه جماعات در اداره‌های سطح استان حضور پیدا کرده و برگزاری مسابقه « کتاب آداب نماز» را بین کارکنان اداره‌ها پیگیری می‌کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم اذعان کرد: یکی از مواردی که برای تولیدات محتوایی ستاد اقامه نماز در ایام شیوع کرونا در دستور کار قرار گرفته است «نقش نماز در از بین بردن آسیب‌ها» است.

خامه‌یار بیان کرد: قم نخستین استانی بود که بعد از شیوع کرونا نشست فصلی دبیران ستاد اقامه نماز را برگزار و از دستگاه‌های برتر و دبیران فعال‌تر در زمینه نماز تقدیر کرد.

وی ضمن توصیه به توسعه کمک‌رسانی به هموطنان اظهار کرد: ستاد اقامه نماز در ایام کرونا بر اساس ابلاغیه که به ستاد استان ها شده است به تناسب شرایط جامعه اقداماتی انجام داده و با شروع شیوع کرونا عمده فعالیت های ستاد کرونا به سمت تولید محتوا سوق یافت .

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم اذعان کرد: اسکان نیروهای ارتش که در راستای گندزدایی و ضدعفونی کردن استان اقدام می‌کردند به مدت ۳۵ روز و همچنین تقدیر از فعالیت آنان از دیگر اقدامات ستاد اقامه نماز در راستای کمک به مقابله با کرونا بود.

خامه‌یار اضافه کرد: استفاده از طلبه‌ها و کارآموزان ستاد اقامه نماز در عرصه تولید محتوا برای فضای مجازی و همچنین فعال کردن سامانه «قنوت» و تولید و نشر محتوای متناسب با ایام جاری در قالب آن از دیگر فعالیت‌های ستاد اقامه نماز قم در این راستا بوده است.

وی با بیان اینکه مدتی است مبلمان مساجد قم به کمک مجمع خیران مسجد ساز، شهرداری قم و کمک‌های مردمی در حال نوسازی است گفت: تا کنون مبلمان حدود ۲۰ مسجد پرتردد شهر نوسازی شده است. نوسازی مبلمان مساجد شامل رنگ‌آمیزی، تجدید شکل‎ظاهری، تخلیه وسایل اضافی و نظافت کلی می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم ادامه داد: تلاش بر این است مساجد موجود در مناطق کم‌برخوردار استان نیز هر چه زودتر نوسازی شوند.

خامه‌یار عنوان کرد: هیأت امنا و کارگزاران مساجد قم به دلیل رعایت دقیق مسائل بهداشتی در ایام شیوع کرونا و به ویژه در شب‌های قدر مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی افزایش کیفیت نمازخانه‌های بین راهی استان قم را از دیگر برنامه‌های در دستور کار ستاد اقامه نماز دانست و گفت: نمازخانه‌های بین راهی قم نسبت به سایر استان‌ها کیفیت خیلی بهتری دارد ولی هنوز تا رسیدن به حد ایده‌آل فاصله دارد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم اضافه کرد: امسال ۱۰۰ برنامه به برنامه‌های سال‌های گذشته ستاد اقامه نماز برای مدارس سطح استان قم اضافه می‌شود که از جمله این برنامه‌ها اجرای برنامه فرهنگی برای مدیران مدارس در قالب «طرح نوین» است.

خامه‌یار ادامه داد: طرح آموزشی «معراج» ویژه معلمان مدارس دخترانه و پسرانه استان، طرح «منهاج» ویژه فعالان صنفی و بازاریان استان و همچنین طرح ویژه معنوی «سلامت» ویژه پرستاران و پزشکان استان از سوی ستاد اقامه نماز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: تعدادی از ائمه جماعات ستاد اقامه نماز در ایام کرونا در غسالخانه‌ها حضور یافتند و پیکر متوفیان بیماری کرونا را غسل دادند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم اضافه کرد: مشکلات ساخت مسجد گرمسار بعد از دو سال اکنون رفع شده است، این مسجد بیش از ۹۵۰۰ متر مربع مساحت دارد و هزینه تکمیل ساخت آن حدود پنج میلیارد است؛ منابع لازم برای ساخت آن از خارج از استان نیز جذب شده است.

خامه‌یار با اشاره به فوت سه نفر از اعضای مجمع خیران مسجد ساز استان قم به دلیل ابتلا به کرونا گفت: ضمن آرزوی شادی روح این سه نفر تلاش‌ برای جایگزین کردن افراد جدید به جای این افراد ادامه دارد.

وی افزود: جمعیت «فاطمیون» جمعیت مردم نهاد است و در حوادثی چون زلزله، سیل، شیوع بیماری و... به مردم کمک می‌کنند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم ادامه داد: حدود ۱۰۰ خانواده از اهالی زلزله‌زده سرپل‌ذهاب زیر پوشش فاطمیون بودند و هنوز هم جمعی از آنان زیر پوشش هستند.

خامه‌یار عنوان کرد: تعدادی کانکس سکونتی و سرویس بهداشتی از سوی جمعیت «فاطمیون» در اختیار مردم میانه قرار داده شد.

وی بیان کرد: در نخستین روزهای وقوع سیل در بلوچستان نمایندگان ستاد اقامه نماز قم به مناطق سیل‌زده رفتند و برای کمک به مردم منطقه ساخت و ساز را راه‌اندازی کردند. در نخستین روزهای ماه رمضان سال جاری هم یک کامیون ۱۰ تن حاوی مواد مورد نیاز مردم به مناطق سیل‌زده بلوچستان ارسال شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم اضافه کرد: در شب شهادت حضرت زهرا(س) جمعیت «فاطمیون» در مناطق سیل‌زده بلوچستان و دیگر مناطق نذری طبخ و بین مردم توزیع کردند.

خامه‌یار عنوان کرد: ستاد اقامه نماز استان قم در جریان سیل گلستان به مساجد اهل تسنن گلستان کمک کرد. ساخت مسجد در معمولان نیز از دیگر اقدامات ستاد اقامه نماز در مناطق حادثه‌دیده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر اقدامات ذکر شده، به مردم نیازمند مناطق سیل زده هم از سوی ستاد اقامه نماز کمک معیشتی صورت گرفته است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم تشریح کرد: ارسال ده‌ها محموله ساختمانی و مشارکت در ساخت ۲۵۰ خانه در مناطق سیل‌زده برگ دیگری از اقدامات ستاد اقامه نماز قم در راستای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان است.

خامه‌یار اذعان کرد: ستاد اقامه نماز حدود ۲۰۰۰ بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان استان قم و ساکنان مناطق حاشیه‌ای و روستاها از جمله لنگرود توزیع کرد. تلاش بر این است ۱۰۰۰ بسته معیشتی دیگر نیز تهیه و بین نیازمندان استان توزیع شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1388853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =