۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
رضا عطاران در اکران آنلاین هم رکورد می‌شکند؟

ایسنا نوشت: محمد شایسته با ابراز رضایت از اکران آنلاین فیلم «طلا» اطمینان دارد که فیلم کمدی «زیر نظر» هم با اتفاقی خوب در اکران آنلاین روبرو می‌شود.

«زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته یکی از چند فیلمی است که با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها از ادامه اکران خود بازماند و حالا که احتمال بازگشایی سینماها در آینده‌ای نزدیک وجود دارد، سازندگان این فیلم تصمیم گرفته‌اند به جای از سرگیری اکران روی پرده سینماها وارد چرخه اکران آنلاین شوند.

شایسته در این باره  می‌گوید: اکران فیلم «زیر نظر» از دی‌ماه سال 1398 در سینماها آغاز شد و قرار بود تا شب عید هم ادامه داشته باشد. ما در شرایطی این فیلم را روی پرده بردیم که جو عمومی جامعه همچنان تحت تاثیر آبان و بعد هم دی‌ماه قرار گرفت. با این حال به فروش بیش از هشت میلیاردی رسیده بودیم که در اسفندماه شیوع کرونا همه برنامه‌ریزی‌ها را برهم ریخت در حالی که پیش بینی شده بود «زیر نظر» یکی از فیلم‌های پرفروش سال 98 باشد.

او اضافه می‌کند: حالا که بحث بازگشایی سینماها مطرح است و با وجود آنکه فیلم‌هایی که قبلا روی پرده بودند این امکان را دارند تا بلافاصله پس از بازگشایی اکران شوند، ترجیح دادیم «زیر نظر» را دیگر به سینما برنگردانیم و آن را به صورت آنلاین اکران کنیم چون مطمئن هستم این راه کمک بهتری به فیلم می‌کند.

شایسته که برای این اطمینان خاطر خود وضعیت فیلم «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی را ملاک قرار داده است، می‌گوید:‌ من از اکران آنلاین خیلی راضی هستم. تا به حال فیلم «طلا» بیش از 100 هزار بلیت فروخته و یک و نیم میلیارد تومان هم فروش داشته است. این نوع اکران مزایایی دارد و باید درنظر داشت که همین یک و نیم میلیارد تومان فروش در VOD، معادل چهار و نیم میلیارد فروش در سینماست چرا که از آمارهای عجیب و غریب فروش سینماها فقط 30 درصد در اختیار تهیه‌کننده قرار می‌گیرد ولی در VOD هفتاد درصد. بزرگترین حُسن این سامانه‌های آنلاین این است که تسویه حساب تقریبا نقدی است، در صورتی که از فروش هشت و نیم میلیاردی فیلم «زیر نظر» در سینماها پیش از شیوع کرونا، سینمادارها فقط 200 میلیون تومان پول به ما داده‌اند.

به این ترتیب او با بررسی تمام این جوانب و شرایط فعلی جامعه که مشخص نیست در صورت بازگشایی سینماها آیا مردم استقبالی از فیلم‌ها خواهند داشت یا نه، تصمیم گرفته «زیر نظر» را هم روانه اکران انلاین کند.

این فیلم با بازی رضا عطاران، امیر جعفری، مهران احمدی، آزاده صمدی و... از دوشنبه 29 اردیبهشت در ‌VODها نمایش داده می‌شود.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1389030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =