پنج فقره پرونده قتل در شورای حل اختلاف زنجان به سازش ختم شد

ایرنا نوشت :رییس شوراهای حل اختلاف استان زنجان گفت: با تلاش اعضای این شورا و همکاری ستاد صبر و معاونت فرهنگی دادگستری کل زنجان در سال گذشته، پنج فقره پرونده قتل در شوراهای حل اختلاف استان زنجان به سازش ختم شد.

محمدرضا احمدی شامگاه یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: برای این امر با دستور رییس کل دادگستری، ۲ تیم ویژه سازش در سطح استان تشکیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پرونده‌های معوق و مُسن در شوراهای حل اختلاف استان زنجان نیز طی سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافت.

احمدی اظهار داشت: با توجه به سیاست رییس قوه قضائیه و پیگیری روزانه رییس کل دادگستری استان در خصوص کاهش موجودی و عملکرد خوب همکاران قضایی، اداری و شوراهای حل اختلاف، نرخ رسیدگی در شعب شهری در سال ۹۸ به ۱۰۱ درصد افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: با عملکرد مثبت ۶۶۶ شعبه شوراهای حل اختلاف، موجودی شعب به سه هزار و ۷۱۰ پرونده با میانگین هر شعبه ۵۵ فقره رسید.

احمدی ادامه داد: این در حالی است که میانگین موجودی  پرونده‌ها نسبت به سال ۹۷ به ازای هر شعبه ۱۱ فقره کاهش یافته است.

رییس شوراهای حل اختلاف استان زنجان گفت: در اجرای احکام که از دغدغه‌های جدی مدیریت استانی بوده و از سیاستهای اصولی ریاست قوه قصاییه نیز که کاهش موجودی پرونده‌ها است، نرخ رسیدگی در اجرای احکام شعب شوراهای حل اختلاف استان به ۱۰۱ درصد افزایش یافت به این معنا که نه تنها تمام پروندههای ورودی، رسیدگی شد بلکه درصدی از پرونده‌های معوق سال‌های گذشته نیز تعیین تکلیف و مختومه شد.

وی اظهار داشت: در حالی که در اول سال، موجودی اجرای احکام استان، هشت هزارو ۵۲۲ فقره بود با ۱۲ درصد کاهش که بیشتر آن‌ها از پرونده‌های معوق و مُسن بود به هفت هزار و ۵۰۰ فقره کاهش یافت.

احمدی خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی ویژه تکریم مراجعان در راستای افزایش سطح رضایتمندی مراجعان در ارائه خدمات شورای حل اختلاف برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1389646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =