۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
۸۰۰ مبلّغ دینی در ۱۱۰ مسجد قم فعالیت می کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: طرح تبلیغ محله‌ها با اعزام بیش از ۸۰۰ مبلغ دینی با محوریت ۱۱۰ مسجد قم توسط قرارگاه جهاد اجتماعی نور در حال اجراست.

به گزارش خبرآنلاین از قم ؛ حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی اظهار کرد: امسال با توجه به اینکه اجتماعات انسانی در ماه مبارک رمضان در مساجد با محدودیت‌هایی مواجه است، خدمات تبلیغی در محله‌ها و با مراجعه مبلغان دینی به منازل شهروندان ارائه می‌شود.
وی شعار این طرح را «هر خانه، یک مبلغ» ذکر کرد و گفت: بیش از ۸۰۰ مبلغ دینی در قالب ۲۰ گروه جهادی تبلیغی با محوریت ۱۱۰ مسجد فعالیت می‌کنند و حدود ۲۰ هزار خانوار اطراف مساجد از خدمات این طرح بهره‌مند می‌شوند.
حجت‌الاسلام عزت زمانی بیان داشت: ۴۵ برنامه برای این طرح پیش بینی شده که تقدیر از روزه اولی‌ها، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، ترویج محفل‌های قرآنی خانگی، برگزاری مسابقات قرآنی، ایجاد شبکه همدلی و ارتباط مجازی با نمازگزاران و همسایه‌های مساجد، ایجاد بازارچه محلی غیرحضوری، برگزاری مراسم معنوی در فضای باز محله‌ها، عیادت از خانواده بیماران و متوفیان، ارائه مشاوره خانواده و... از جمله آن‌هاست.
وی با بیان این که برای همه گروه‌های سنی برنامه‌هایی پیش بینی شده، اظهار کرد: بر اساس این طرح، ۱۰ برنامه در فضای مسجد و بدون برقراری اجتماع انسانی، ۱۰ برنامه در منازل شهروندان و ۲۵ برنامه در فضای باز محله در حال اجراست.
به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، طرح تبلیغ محله‌ها به صورت مردمی و با مشارکت اهالی محل اجرا می‌شود و بیشتر هزینه‌های این طرح را خیرین محله‌ها پرداخت می‌کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1389676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =