رییس شورای مشاورین رییس جمهور گفت: برخی مشاورین سابق رییس جمهور در کارهای اجرایی بودند.

مهدی خورشیدی آزاد رییس دبیرخانه شورای مشاورین رییس جمهور در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص دلیل تصمیم ناگهانی رییس جمهور در خصوص برکناری مشاورین خود گفت: مشاور رییس جمهور شان نسبتا بزرگی است ولی پیش از این یک حالت تشریفاتی داشت. به این صورت که هنگام تغییر فردی، سمت مشاور برای وی صادر می شد؛ در صورتی که نظر من این بود که باید شورای مشاورین رییس جمهور از این حالت خارج شود. مشاوران باید از افرادی انتخاب شوند که بتوانند کار و تحقیق کنند و مشکلات مردم را بشناسند. آخرین و ریز ترین مسایل را بدانند. دوستان گذشته ما بسیار خوب بودند ولی بعضا در کارهای اجرایی بودند. دوست داشتند به جای کار فکری بیشتر کار اجرایی داشته باشند که این باعث می شد به مشاوره نرسند.

وی همچنین افزود: بنابراین بعد از اینکه سیستم پرسنلی و سخت افزاری شورای مشاورین را از حالت پراکندی در آوردیم، برای اینکه جلسه شورای مشاورین برای شخص رییس جمهور بازخورد و مفید باشد تصمیم بر آن شد که تغییراتی در کادر مشاورین به وجود آید. با مشورتی که با رییس جمهور داشتیم بنابر این شد تا ما در خصوص گردش کار بین مشاورین پیشنهادی را تقدیم ایشان کنیم. بالاخره شورای مشاورین به دبیرخانه و کمیته های تخصصی احتیاج داشت تا افراد با فکرهای مختلف در این کمیته ها وارد شده و مسایل را کارشناسانه بررسی کنند.

خورشیدی با بیان اینکه «در خصوص ترکیب شورای مشاورین دیدگاه من بر این بود تا در خصوص مسایل موجود با اکثر کارشناسان امر چه موافق و چه منتقد دولت صحبت کنم» تصریح کرد: به نظر من در این صحبت ها راه حل منطقی پیدا می شود. باید انتقاد را شنید. بنابراین به آقای دکترا حمدی نژاد پیشنهاد دادم بهتر است مقداری فضا بازتر شده و از کارشناس های مختلف استفاده شود که ایشان قبول کردند و اخیرا در خصوص نحوه کار شورای مشاورین یک ابلاغیه جدید صادر کردند. الحمدالله چارت جدید نیز اخیرا از سوی رییس جمهور ابلاغ شده و قرار است در چهارچوب چارت جدید کار را شروع کنیم. کار عملیاتی ما تقریبا شروع شده است ولی قرار است در آینده نزدیک چند نفر دیگری نیز منصوب شوند تا ترتیب شورای مشاورین تکمیل ترشود.

رییس دبیرخانه شورای مشاورین رییس جمهور با اشاره به اینکه اساس کار در دبیرخانه شورای مشاورین بر کار فکری و کارشناسی گذاشته شده، افزود: مسایلی از سوی خود آقای رییس جمهور ارجاع می شود یا مسایلی که خود ما به این نتیجه برسیم که بهتر است ایشان در جریان باشد قبل از طرح مورد بررسی کارشناسی می شود. نمونه اش در مورد سفر آقای رییس جمهور به نیویورک بود که اقلا از بیش از دویست نفر نظرخواهی شد. چه از کارشناسان دولت، چه مجلس و از جناح های مختلف سیاسی و فکری . زیرا اعتقاد داریم رییس جمهور نماد جمهوری اسلامی ایران است و باید نظر همه را می پرسیدیم. بنابراین یک بسته کاملی برای این سفر درست شد که انشاء الله برای آیندگان ماندگار است.

وی در خصوص فعالیت های دبیرخانه همچنین گفت: کار دیگری که به دستور ایشان قرار است انجام شود و ما در شورای مشاورین در شرف انجام آن هستیم تشکیل بانک اطلاعاتی و اسناد است. چون در دولت های گذشته، چه دولت نهم و چه قبل از تشکیل دبیرخانه، جایی وجود نداشت که سوابق کار کارشناشی آن جا به صورت منسجم نگهداری شود. بنا به دستور ایشان ما مامور شدیم تا یک بانک اطلاعاتی درست کنیم که نه تنها به درد ایشان بخورد بلکه هر دولتی در آینده متوجه باشد که تصمیماتش با چه پشتوانه ای گرفته شده است. نظر رییس جمهور بیشتر بر این بود که مشاوره ها فنی تر و کارشناسی تر شود. از حالت تشریفاتی بودن خارج شود که ما نیز در این راستا تلاش کرده ومی کنیم.

مشروح این گفت و گو را در صفحه سیاسی بخوانید.

/30112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
    0 0
    آقاي رييس جمهور محترم چند نفر از بستگان نزديكشان در پست هاي مختلف هستند؟خورشيدي داماد احمدي نژاد-پروين خواهر احمدي نژاد- داوود برادر احمدي نژاد- حميدرضا افراشته داماد پروين احمدي نژاد و...خواهشمندم نظرات مخالف را هم بگذاريد.