لزوم نظارت بر نحوه فعالیت معادن شهرستان اشکذر

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر گفت: توسعه فعالیت های معدنی از جمله چالش های زیست محیطی شهرستان اشکذر به شمار آمده که در این راستا باید نظارت جدی بر نحوه فعالیت این معادن صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ سید محمد ابراهیم اقبالی زارچ در حاشیه بازدید از برخی از معادن شهرستان اشکذر بیان داشت: تحقق حفاظت محیط زیست و حراست از زیست بوم و منابع طبیعی شهرستان، بدون مطالعه و بررسی موقعیت استقرار معادن، در هنگام صدور مجوز فعالیت از ناحیه نهادهای مرتبط، امکان پذیر نخواهد بود.
این مقام قضایی با بیان اینکه درحوزه عملکرد معادن مداقه لازم انجام نمی شود، اظهار داشت: نظارت بر میزان استخراج معادن بر اساس مجوز اکتشاف و استخراج صادره و جلوگیری از برداشت های بیش از مجاز و رعایت مقررات بالادستی از وظایف دستگاه های صادر کننده مجوز در حوزه صنعت و معدن می باشد.
وی افزود: با فعالیت های بی رویه معادن نه تنها موجب افزایش گرد و غبار و آلودگی هوا بلکه موجب کاهش شادابی رویش های گیاهی در اراضی مرتعی خواهیم شد و کاهش عملکرد پوشش گیاهی را هم در پی خواهیم داشت.
اقبالی تصریح کرد: در شرایط حاضر به لحاظ اهمیت و حساسیت حفظ منابع و ذخایر طبیعی و جلوگیری از تعرض بی حد به معادن شناسایی شده، جهت احیاء حقوق عامه و منافع بیت المال با متخلفین در این حوزه برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
این مقام مسئول عنوان کرد: باید دستگاههای ناظر گزارشی از معادن نابود کننده محیط زیست و طبیعت را ارائه نموده تا با متخلفان برخورد جدی شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1389913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =