انتقادات تند و صریح اردشیر زاهدی از رژیم پهلوی: هم هویدا فاسد بود هم عَلم /این حکومت به مردم آزادی نمی‌داد /بارها استعفا داده بودم

وزیر خارجه رژیم شاهنشاهی پهلوی می گوید:دلیل اصلی انقلاب این بود که حکومت پهلوی به مردم آزادی نمی‌داد. این یک واقعیت است. در عصر امروز آزادیِ حرف زدن، حق مردم است.

به گزارش خبرآنلاین اردشیر زاهدی، داماد سابق پهلوی دوم، وزیر خارجه و سفیر سابق ایران در انگلیس و آمریکا،در بخشی از گفتگویی که اخیرا داشته است به علت زوال و فروپاشی حکومت پهلوی نیز اشاراتی کرده است.

اردشیر زاهدی می گوید: به نظر من دلیل اصلی انقلاب این بود که حکومت پهلوی به مردم آزادی نمی‌داد. این یک واقعیت است. در عصر امروز آزادیِ حرف زدن، حق مردم است.

وی تاکید می کند: درباره اوضاع مملکت و علت زوال پهلوی باید بگویم علت اصلی این بود که حکومت و رجال و مقامات واقعیت‌ها را نمی‌دیدند و در این شکی نیست امثال علم و هویدا و رجال فاسد دیگر چه برسر این مملکت آوردند. وقتی این وزیر دربار باشد یا آن هویدا نخست وزیر باشد چه انتظاری از حکومت می‌شود داشت هر دوخیلی هم با من دشمن بودند و افراد دنباله‌روی اینها. این اواخر کار سر همین مسائل من خودم بارها از مسؤولیت‌هایم استعفا کردم که پذیرفته نشد.  

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1390570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =