امام جمعه همدان: کمتر شهری در دنیا قدمت همدان را دارد

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: وجود بی نظیر جاذبه‌های تاریخی در همدان می‌تواند منجر به رونق صنعت گردشگری این استان شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان که به مناسبت هفته میراث فرهنگی از بخش‌های مختلف سایت باستانی هگمتانه بازدید می کرد با اعلام اینکه ما در دنیا کمتر شهری را به قدمت همدان داریم، خاطرنشان کرد: باید برای ثبت جهانی هگمتانه و دیگر آثار واجد ارزش استان، تلاش دوچندان داشته باشیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جاذبه‌های تاریخی همدان می‌تواند منجر به رونق صنعت گردشگری استان شود، افزود: امروز در جریان این دیدار با شگفتی‌های فراوانی مواجه شدم که از هزاران سال پیش به یادگار مانده و نشان از آن دارد که انسان‌ها با تمام محدودیت‌هایی که وجود داشته، تلاش های وافری برای شکل‌گیری تمدن بشری داشتند.

آیت‌الله شعبانی احیاء و زنده نگه داشتن تمدن و فرهنگ کهن این استان را  قابل تقدیر دانست و تاکید کرد: بنده امروز به یاد این آیه قرآن شریف افتادم که می‌فرماید: شما که امروز خیلی ادعا دارید، گذشتگان شما خیلی قدرتمندتر و قوی‌تر از شما بودند اما اکنون دیگر نیستند، این آیه امروز واقعاً به این شکل در اینجا ظهور و بروز دارد.

نماینده ولی فقیه در استان از همه مردم ایران خواست تا از این مجموعه تاریخی، فرهنگی و دیگر آثار باستانی استان بازدید کرده و با فرهنگ و تمدن بزرگ ایران و همدان بیشتر آشنا شوند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1390738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =