تصویری کمتر دیده شده از سردار سلیمانی در آزادسازی خرمشهر /حاج قاسم گفت انتظار داشتیم رسانه‌ها تیتر بزنند«فاتح خرمشهر شهید شد»

ایرنا نوشت: سوم خرداد ۹۹ مصادف با سالروز آزاد سازی خرمشهر،‌ نخستین سالی است که در این روز فرخنده که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در میان مردم ایران و ملت‌های مقاومت منطقه نیست.

با توجه به حضور و نقش حاج قاسم سلیمانی در عملیات آزادسازی خرمشهر،‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی هم روز گذشته مصادف با روز جهانی قدس یادی کردند از سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و از مردم مومن ایران خواستند فاتحه ای برای شادی روح این بزرگوار قرائت کنند.

حاج قاسم مقاومت جانانه ای در خرمشهر با نیروهای خود کرد  

فرمانده وقت قرارگاه قدس در دوران دفاع مقدس یکی از سه قرارگاه عملیاتی آزادسازی خرمشهر از نقش حاج قاسم سلیمانی در آزادسازی خرمشهر اینگونه روایت می کند که ‌در عملیات بیت المقدس، حاج قاسم فرمانده تیپ ۴۱ ثارالله و به عنوان یکی از تیپ های قرارگاه قدس بود و ماموریت سختی به وی واگذار شد که با عمده قوای دشمن درگیر شود و نیروهای دیگر با عبور از کارون بتوانند خود را به جاده اهواز خرمشهر برسانند.

سردار احمد غلامپور افزود: سختی در منطقه عملیاتی تیپ های قرارگاه قدس جریان داشت که تیپ ۴۱ ثارالله نیز در نبردی سخت، جانانه و نزدیک با دشمن (به طوری که گاهی فاصله بین ما و دشمن به کمتر از ۳۰ متر می رسید)، فداکارانه جنگیدند و موفق شدند به بهترین شکل ممکن، ماموریت خود را به انجام برسانند.

فرمانده وقت قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ‌بعد از عقب نشینی دشمن به پشت مرزها، یکی از نقاط مرز که دشمن اصرار داشت اجازه چسبیدن به مرز را ندهد، منطقه کوشک یعنی محل عملیات تیپ ۴۱ ثارالله بود و از جبهه مقابل، فشار زیادی از لشکر ۵ عراق به حاج قاسم و بچه های تیپ کرمان وارد شد.

سردار غلامپور ادامه داد: عملیات تمام شد و جنگ پایان یافت و زمان برق‌آسا گذشت. حدود دو سال قبل، حاج قاسم که اینک فرماندهی نیروی پرافتخار قدس سپاه را عهده دار بود، به من گفت: حاج احمد، یادت هست لشکر ۵ عراق در عملیات بیت المقدس، چقدر جنگید و چه فشاری روی ما می آورد؟ توی خواب هم نمی‌دیدیم که روزی برسد که با عنایت خدا، فرمانده همان لشکر ۵ عراق، دو زانو مقابل ما بنشیند و کسب تکلیف کند. خدایا بزرگیت را شکر.

فاتح خرمشهر شهید شد

 سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با روایتی از نقش سردار سلیمانی در این عملیات با بیان اینکه نقش شهید سلیمانی در پایان دفاع مقدس یک نقش بی‌نظیر است، یادآور شد: شهید سلیمانی بعد از شهادت شهید کاظمی گفت انتظار داشتم رسانه‌ها تیتر کنند که «فاتح خرمشهر شهید شد».

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه حاج قاسم نیز خودش حافظ خرمشهر بود، گفت: شهید سلیمانی با یک تدبیر سه گردان لشکر ۴۱ ثارالله را به مصاف دشمن بعثی فرستاد، شهید سلیمانی و یارانش باعث شدند تا دشمن نتواند از این جاده عبور کند و وارد شهر شود و امروز باید بگوییم حافظ خرمشهر در دفاع مقدس شهید شد.

وی با بیان اینکه در آن عملیات به دست نیروهای بعثی اسیر شده، اظهار داشت: افتخار می‌کنم که حاج قاسم به کمک رزمندگان توانست خرمشهر را حفظ کند، شهید سلیمانی به گردن ما حق زیادی دارد، او مراد و مرید بود و رزمندگان خودشان را با حاج قاسم تطبیق می‌دادند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1391225

برچسب‌ها