منتخب گرگان در مجلس یازدهم: حمایت از صنایع تبدیلی سبب جهش تولید می‌شود

منتخب مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس یازدهم گفت: اگر قرار است در گلستان شاهد جهش تولید باشیم باید از صنایع تبدیلی مرتبط با حوزه کشاورزی حمایت شود زیرا صنایع فعلی پاسخگو نیست.

به گزارش خبرآنلاین از گرگان ؛ غلامرضا منتظری با بیان اینکه کشاورزی، مهم‌ترین رکن اقتصادی استان گلستان است، اظهارداشت: کشاورزی سنتی نمی‌تواند زمینه توسعه و جهش تولید را فراهم کند.

وی یکی از مشکلات استان را خام فروشی محصولات کشاورزی دانست و گفت: درآمد مردم استان نصف میانگین کشوری است و این نشان می‌دهد نتوانستیم از ظرفیت‌های استان به ویژه در بخش کشاورزی، برای تولید ثروت و بهبود اقتصاد مردم بهره بگیریم.

منتخب گرگان و آق‌قلا در مجلس یازدهم با تأکید بر توسعه صنایع تبدیلی در استان افزود: یکی از مشکلات جدی گلستان فقدان صنایع تبدیلی و تکمیلی است، صنایع موجود هم با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند و برای بسیاری از محصولات مانند سیب‌زمینی، مرکبات و غیره ظرفیت‌سازی نشده است.

وی با اشاره به نشست مجمع نمایندگان منتخب استان در مجلس یازدهم ادامه داد: در دیدار با وزرای صنعت و کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کردم اگر قرار است در گلستان شاهد جهش تولید باشیم باید از صنایع تبدیلی مرتبط با حوزه کشاورزی حمایت شود زیرا صنایع فعلی پاسخگو نیست.

منتظری گفت: از سازمان جهاد کشاورزی گلستان درخواست داریم فهرستی از صنایع تبدیلی مورد نیاز برای حمایت از کشاورزان پیش‌بینی کنند تا ما سراغ سرمایه گذاران و بخش خصوصی برویم زیرا اولویت جدی ما در مجلس شورای اسلامی حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1391291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =