۰ نفر
۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
چگونه برای تحصیل در کانادا اقدام کنم؟

ابتدا قبل از این که بخواهیم در مورد نحوه ی مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا صحبت کنیم. چند خط در مورد وضعیت سیاسی، آب و هوایی و اقتصادی این کشور صحبت می‌کنیم.

اطلاعات عمومی کشور کانادا

نام رسمی: کانادا
پایتخت کانادا: اتاوا
بزرگترین شهر کاناداتورنتو
نوع حکومت در کانادا: دولت فدرال چند حزبی پارلمان با دو مجلس قانون گذاری
رئیس کشور کانادا: پادشاه یا ملکه‌ی انگلستان
رئیس دولت: نخست وزیر جاستین ترودو (از سال ۲۰۱۵)
تاریخ استقلال کانادا: اول ژوئن ۱۸۶۷ از انگلیس
روز ملی کانادا: اول ژوئن
زبان های رسمی در کانادا: انگلیسی-فرانسوی
واحد پول: دلار کانادا

چگونه برای تحصیل در کانادا اقدام کنم؟

موقعیت جغرافیایی و فرهنگی کشور کانادا

کانادا با مساحت ۹.۹ میلیون کیلومتر مربع دومین کشور بزرگ جهان بعد از روسیه است این کشور که در شمالی ترین نقطه قاره آمریکای شمالی قرار دارد با توجه به مساحت پهناوری که دارد تنها دارای یک کشور همسایه به نام ایالت متحده آمریکا میباشد. کانادا دارای  جمعیتی کم در حدود ۴۰ میلیون نفر و مساحت زیادی است که همین امر موجب تراکم جمعیت بسیار کم و فاصله زیاد شهرهای آن از هم می شود. . لازم به ذکر است که کانادا از ۱۰ استان و ۳ محدوده فدرال  تشکیل شده است و پایتخت آن اتاوا است.

بخش های شمالی کشور کانادا جزوه مناطق سرد سیر این کشوراست. کانادا با توجه به فراوانی زیادی که در بارندگی دارد از نظر تولید و صادرات محصولات کشاورزی و منابع طبیعی، در جایگاه بالایی قرار گرفته است. سطح رفاه در کانادا بسیار بالا است و اگر شما انسان سخت کوش، متخصص و پر تلاشی باشید میتوانید پیشرفت بسیاری در این کشور داشته باشید و از زندگی ایده آلی در کانادا برخوردار شوید.

با توجه به این که کانادا یک کشور مهاجر پذیر است و از نظر سطح آموزشی از کیفیت بالایی برخوردار است، سالانه متقاضیان متعددی جهت دریافت ویزای تحصیلی به این کشور اقدام می نمایند. و به دلیل مهاجرپذیری دارای فرهنگ و آداب و رسوم مختلفی از سراسر دنیا است، نژادپرستی در کانادا به جشم نمی خورد و از تمام ملت ها با هر دین و آیین و مذهب و عقیده ای استقبال گرمی میشود. از آنجایی که ایرانیان زیادی نیز در کانادا زندگی میکنند شما میتوانید روابط دوستانه، عاطفی و خانوادگی خوبی را در این کشور تجربه کنید.

از شهرهای مهم کانادا میتوان به : ونکوور (استان بریتیش کلمبیا)، ادمونتون، کلگری (استان آلبرتا)، ساسکاتون (استان ساسکاچوان)، وینیپگ (منیتوبا)، تورنتو، اتاوا (استان انتاریو)، مونترآل (استان کبک)، فردریکتون (استان نیو برانزویک)، شارلوت‌تاون (استان جزیره پرنس ادوارد)، هلیفکس (استان نوا اسکوشیا)، سینت جانز (استان نیوفاندلند) اشاره کرد.

چگونه برای تحصیل در کانادا اقدام کنم؟

کیفیت تحصیل و زندگی در کانادا:

کانادا در زمینه سیستم تحصیلات بر اساس گزارش OECD بالاترین کیفیت آموزشی دنیا را دارد. همچنین کانادا در لیست ۱۰ کشور برتر از نظر کیفیت زندگی میباشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا :

متقضیانی که تمایل به تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا دارند باید حداقل مدرک دیپلم ۱۲ ساله و مدرک زبان داشته باشند تا بتوانند جهت تحصیل در این مقطع پذیرش بگیرند.   مقطع کارشناسی در کانادا از تنوع رشته ای بالایی برخوردار است و شما گزینه هایی بسیاری برای انتخاب در پیش رو دارید.

مدارک مورد نیاز :

  • اسکن کلیه مدارک تحصیلی و ریز نمرات دیپلم (ترجمه شده به زبان انگیلسی یا فرانسوی)
  • اسکن پاسپورت دارای اعتبار
  • مدرک زبان
  • یک قطعه عکس
  • آدرس، شماره تلفن و کد پستی

تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا :

متقاضیانی که مدرک لیسانس و مدرک زبان دارند میتوانند جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کانادا اقدام نمایند. در این مقطع نیز تنوع بالایی در انتخاب رشته هست که شما میتوانید انتخاب کنید.

چگونه برای تحصیل در کانادا اقدام کنم؟

مدارک مورد نیاز :

  • اسکن کلیه مدارک تحصیلی و ریز نمرات لیسانس (به زبان انگلیسی یا فرنسوی)
  • اسکن پاسپورت دارای اعتبار
  • انگیزه نامه مرتبط با رشته مورد نظر (مهم ترین مورد که به آن استادی پلن نیز میگویند)
  • یک قطعه عکس
  • آدرس، شماره تلفن و کد پستی
  • مدرک زبان
  • رزومه به زبان انگلیسی یا فرانسوی

شما برای اقدام به تحصیل در کانادا راه های متعددی دارید که می توان به دو مورد آن اشاره کرد:

  1. متقاضیان می‌توانند پرونده و مدارک خود را به یک موسسه مهاجرتی معتبر بسپارند تا آن موسسه اقدامات لازم در این زمینه را برای فرد متقاضی انجام دهد
  2. یا میتوانند با کسب آگاهی و اطلاعات در این زمینه خود جهت اخذ پذیرش اقدام نمایند.

متقاضیان باید برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کانادا اطلاعات جامع و کاملی داشته باشند شما میتوانید از مشاوره رایگان موسسه زانکو در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا بهره مند شوید. همچنین این موسسه در زمینه انجام  استادی پلن نیز مهارت و تجربه فراوانی دارد که می تواند به بهبود روند پذیرش شما کمک کنید.

یکی از مدارک لازم برای ویزای دانشجویی و تحصیلی در کانادا که باید در اختیار سفارت قرار دهید یک برنامه تحصیلی یا  استادی پلن است که از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل باید دقت لازم را در انجام این برنامه داشته باشید. شما برای انجام استادی پلن چند روش دارید :

۱- راه ترین روش که میتواند به صرفه جویی در زمان شما کمک کند این است که شما پرونده و مدارک خود را در اختیار موسسه مهاجرتی زانکو قرار دهید تا این موسسه تمامی اقدامات را برای از صفر تا صد پرونده انجام دهد.

۲- تمامی مدارک پرونده ی خود را جمع آوری کرده و برای استادی پلن از یکی از دو طرح زانکو کمک بگیرید :

الف) شخصی که در نوشتن استادی پلن ماهر است و بالغ بر ۱۰۰ کیس موفق داشته است.

ب) دانشجویی که استادی پلن خود را در گذشته نوشته و اکنون با تجربه ای که کسب کرده برای دیگران مینویسد.

۳- از پکیج های ارزان قیمت موسسه زانکو در این زمینه استفاده کنید و به صورت خودآموز استادی پلن و انگیزه نامه ی خود را بنویسید.

۴- همچنین می توانید مقالات موجود در بلاگ زانکو را به صورت رایگان مطالعه نمایید و خود نسبت به این امر اقدام نمایید.

در این چهار پیشنهاد به ترتیب از بالا به پایین هزینه کم تر و کم تر میشود. شما بسته به میزان مشغله و میزان نقدینگی خود میتوانید یکی از این موارد را انتخاب کنید. همچنین اگر به دیگر برنامه های مهاجرتی مثل ویزای استارت آپ کانادا، مهاجرت از طریق برنامه کشاورزی، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری علاقه مند هستید میتوانید روی لینک کلیک کنید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1391409

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =