حرم‌های مطهر از فردا بازگشایی می‌شوند

تولیت‌های آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت معصومه، آستان مقدس شاهچراغ، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم و مسجد مقدس جمکران با صدور بیانیه مشترکی، بازگشایی حرم‌های مطهر را در پنجم خرداد ماه اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در بیانیه مشترک حجج الاسلام و المسلمین احمد مروی، سید محمد سعیدی، سید علی اصغر دستغیب، محمد محمدی ری‌شهری و محمدحسن رحیمیان آمده است: خداوند متعال را شاکریم که بعد از دوره‌ای سخت و ناگوار، مجدداً توفیق خدمتگزاری به شما ارادتمندان همیشگی خاندان رسول خدا صلی الله علیه وآله و سلّم نصیب خادمان آستان‌های مقدس شد.

این بیانیه می‌افزاید: بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ان‌شاء الله از روز دوشنبه پنجم خردادماه، صحن‌های حرم‌های مطهر مطابق زمان اعلام شده توسط ستاد به روی زائران ارجمند بازگشایی خواهد شد.

در ادامه آمده است: به منظور حفظ سلامتی شیفتگان و زائران محترم تقاضا داریم همه عزیزان در زمان تشرف به زیارت، حداکثر همکاری را با خادمان خود در آستان‌های مقدس داشته باشند و نسبت به رعایت شیوه نامه‌های ابلاغی و اصول بهداشتی اعم از همراه داشتن ماسک و دستکش، توجه جدی به عمل آورده و هنگام تشرف به حرم‎های مطهر ضمن حفظ فاصله اجتماعی مناسب (دو متر) جانماز، کتب ادعیه، قرآن شخصی و بانوان محترم چادر به همراه داشته باشند.

همچنین عنوان شده: امید است با تلاش خادمان و مشارکت زائران ارجمند در اجرای شیوه نامه‌ها و حفظ نظم و فاصله اجتماعی مناسب شرایط تشرف به زیارت و بهره مندی از انوار قدسی ائمه معصومین علیهم‌السلام و امامزادگان برای همگان استمرار داشته باشد و به زودی با ریشه کنی ویروس کرونا مراسم شکرانه بازگشایی کامل حرم‌های مطهر را برگزار کنیم.

روابط عمومی آستان احمدبن موسی شاهچراغ (ع) پنجشنبه ۲۲ اسفند ۹۸ اعلام کرد آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) بنا به درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به‌منظور اهمیت حفظ سلامت مردم، تعطیلی حرم مطهر تا اطلاع ثانوی در دستور کار خواهد بود.

در این نامه‌ عنوان شده بود: اینجانب از همان اوایل پدیده ویروس کرونا اعلام کردم که تمامی کارکنان و خدام گرامی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) موظّفند با تمام توان و به کارگیری جمیع امکانات جهت پیشگیری از شیوع این بیماری و عدم ابتلای زایرین و مجاورین عزیز به آن تلاش کنند؛ هرچند محدودیت‌هایی هم ایجاد گردد.

وی همچنین از تعطیلی موقت حرم مطهر با عنوان یک ضرورت یاد کرد و افزود: به دلیل خطر جدی حاصل از تراکم جمعیت، طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، تعطیلی موقت حرم مطهر یک ضرورت است و لذا از عموم ارادتمندان و دوستداران خاندان نبوت تقاضامندم از خانه‌های محل سکونت خود به دعا و توسل بپردازند و مطمئن باشند که قادر متعال به شفاعت آن بزرگواران در این شرایط خاص ادعیه خالصانه ایشان را که توام با دل‌های شکسته و اشک‌های ریزان است؛ حتی بهتر از وضعیت عادی پذیرا خواهد بود و ان‌شاالله به زودی این بلا از بلاد اسلامی بلکه جوامع بشری ریشه‌کن خواهد شد.

براساس آخرین آمار تا روز سوم خردادماه ۱۳۳ هزار و ۵۲۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۳۵۹ نفر رسیده است.

47231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1391594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =