توصیه‌های مهم به دارندگان سهام عدالت/فعلا نفروشید

سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت با بیان اینکه از روز سه‌شنبه سفارش فروش این سهام از طریق بانک‌ها پذیرفته می‌شود، افزود: سهام عدالت از ۳۶ شرکت برتر بورسی است و ارزش نگهداری بلندمدت دارد.

به گزارش خبرآنلاین، حسین فهیمی در گفت و گویی تلویزیونی، اعلام کرد: سهام‌داران حقوق مختلفی دارند که یکی از آنها حق فروش سهام است، دارندگان سهام عدالت نیز با مراجعه به بانک می‌توانند درخواست فروش بدهند.

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت در پاسخ به این سوال که چه کسانی می‌توانند به بانک‌ها وکالت فروش سهام خود را بدهند، گفت: افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند از ششم خرداد به بانک‌ها سفارش دهند.

۸۰ درصد روش غیرمستقیم را انتخاب کردند

حسین فهیمی گفت: ۸۰ درصد از سهامداران روش غیرمستقیم مدیریت سهام را انتخاب کرده‌اند، البته تصمیم برای فروش برای موارد اضطرار است و این خود بازار را متعادل خواهد کرد.سخنگوی ستاد سهام عدالت گفت: برای احراز هویت نیازی به حضور فیزیکی افراد در دفاتر پیشخوان دولت نیست.

فهیمی افزود: شرایط و نحوه استفاده از سامانه الکترونیک سهام عدالت در سایت سجام به طور واضح توضیح داده شده است و افراد از ۸ خرداد با مراجعه به این سایت دیگر نیازی به حضور فیزیکی در دفاتر پیشخوان دولت برای احراز هویت ندارند.

وی گفت: افراد می‌توانند علاوه بر دفاتر پیشخوان به بانک‌ها و دفاتر کارگزاری برای احراز هویت خود مراجعه کنند.فهیمی گفت: کسانی که سهام خود را نگه داشته‌اند از امکانات شرکت، سود و نظارت بهره‌مند خواهند شد. وی درباره امکان مجدد ثبت‌نام برای کسانی که سهام ندارند، گفت: فعلاً امکان ثبت نام نیست.

سهام عدالت

کاری جسورانه و جدی

طهماسب مظاهری، وزیر اسبق اقتصاد نیز درباره ذات سهام عدالت تاکید کرد: کشورهای مختلف یارانه‌ها را به اشکال مختلف انجام می‌دهند. بسته تخصیص سهام در گذشته به سرانجام نرسید و کاری که امروز انجام شده کاری جسورانه و جدی است و امیدورام کار نیمه تمام را دولت به نحو احسن انجام دهد. سهام عدالت و گردش مالی آن باعث رونق بازار سهام می‌شود.

مظاهری ادامه داد: بحث نقدینگی ارتباطی به سهام عدالت ندارد و مربوط به پایه پولی است. نقدینگی منفی پدیده پولی است و آن به کارکرد دولت و بانک مرکزی برمی گردد.

وی گفت: نقدینگی مربوط به گردش پول سهام عدالت مطلوب است و گردش پولی سهام عدالت از نوع نقدینگی منفی نیست در ضمن حجم آن نیز کم است. اکثر سهام داران نمی‌دانند که سهام چه شرکت‌هایی را دارند. سهام یک میلیونی تومانی قیمت ۱۳ سال پیش است و قیمت بورسی امروز آن بیش از ۹ میلیون تومان است. البته سهام غیر بورسی آن هم هست که به این اضافه می‌شود. باید در این رابطه به مردم و سهامداران توضیح داده شود.

مظاهری افزود: خود سهامداران باید حوصله کنند و دانش کافی به دست بیاورند و با کارگزارنی در ارتباط باشند تا از سهام خود کسب اطلاع کنند. برخی پول لازم دارند و تصمیم بر فروش گرفته اند و برخی هم تست می‌کنند.

امکان فروش سهام عدالت دائمی است

احسان عامری مقدم کارشناس بازار سرمایه هم با بیان اینکه ذات بازار افت و خیز دارد، گفت: بازار در اوایل سال روند افزایشی داشت و اصلاحاتی را به خود دید. ارزش و ارزنده بودن سهام‌های عدالت ذاتی است و مردم نباید نگران باشند.

عامری مقدم با بیان اینکه امکان فروش دائمی است، گفت: هموطنان سهام خود را نگه دارند و از اثرات بازار استفاده مفید داشته باشند. با توجه با شرایط فعلی و آزاد سازی سهام عدالت و فروش سهام و عرضه این موارد نگرانی‌هایی را در بازار سرمایه ایجاد کرده است، اما با توجه به ارزش معاملات، نگرانی‌ها بی مورد است و تاثیر منفی در بازار سرمایه نخواهد گذاشت.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1391965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =