۰ نفر
۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۹

کتاب «تحقیق در رسانه­های جمعی» نوشته مشترک راجر دی. ویمر و جوزف آر. دومینیک از جمله منابع معتبر در روش­های تحقیق در آمریکا به شمار می رود و سال­هاست که در آمریکا و سایر کشورهای انگلیسی زبان تدریس می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ دوم کتاب «تحقیق در رسانه­های جمعی» نوشته راجر دی. ویمر و جوزف آر. دومینیک با ترجمه کاووس سید امامی توسط انتشارات سروش منتشر شد. دو نویسنده کتاب با ذکر مثال­های متعدد از حوزه پژوهش­های ارتباطات مباحث کتاب را تشریح می­کنند. آنان به جای تاکید بر پیچیدگی­های نظری بر راه­حل­های پژوهشی عملی تاکید دارند و مناسب ترین فنون پژوهشی را برای یافتن راه حل­های واقعی به خواننده معرفی می کنند. در این اثر علاوه بر روش­های کمی و آماری مبحثی نیز درباره روش­های کیفی مطرح شده است.

کتاب حاضر در پنج بخش و در 18 فصل به بررسی علم و پژوهش، مراحل پژوهش، اجزای پژوهش، نمونه گیری، فرایندهای پژوهشی، تحلیل محتوا، پژوهش پیمایشی، پژوهش طولی، پژوهش آزمایشی، تحلیل داده­ها، آزمون فرضیه، روش های آماری پایه، کاربردهای پژوهش، پژوهش در رسانه­های چاپی، پژوهش در رسانه­های الکترونیک، پژوهش در اگهی­های بازرگانی و روابط عمومی، پژوهش در تاثیر رسانه­ها، تحلیل داده­ها و گزارش­دهی، رایانه به عنوان ابزار پژوهش و گزارش­های پژوهشی و اصول اخلاقی و حمایت مالی می پردازد.

نویسندگان کتاب به شکلی کاملا واضح و در قالب فرآیندی سه مرحله‌ای که تمرکز آن بیشتر به ارائه‌ راه­حل‌هاست، توانسته‌اند به پیچیدگی‌‌های نظری و تشریح تحقیقات ‌بپردازند و با ذکر مثال‌های متعدد از حوزه‌ پژوهش‌های ارتباطات، مباحث کتاب را برای خواننده روشن کنند.

191/60 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =