رونق بازار معاملات مسکن در شهر تهران/ قیمت معاملات افزایشی است

وضعیت بازار مسکن شهر تهران در اردیبهشت ۹۹ حاکی از رشد و رونق معاملات است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی وضعیت بازار مسکن شهر تهران را در اردیبهشت ۹۹ اعلام کرد.

گزارش تجمیعی ارائه شده توسط آن دفتر در خصوص وضعیت بازار مسکن طی دو ماه نخست سال جاری، حاکی از آن است که در فروردین و اردیبهشت ۹۹، تعداد ۱۲۸۶۹ معامله انجام شده است که این تعداد معامله نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۸.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی ۱۶ میلیون و ۲۷۶ هزار تومان بوده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که قیمت یک مترمربع واحدمسکونی آپارتمانی بیش از ۱۲ میلیون تومان معامله می‌شد افزایش ۳۴.۹ درصدی داشته است.

در عین حال، تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره نیز در دو ماه نخست امسال ۲۴۸۲ پروانه ساختمانی بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد ۲۸۰۳ واحد بوده با کاهش ۱۱.۵ درصدی مواجه شده است.

بنا بر آمار ارائه شده، تعداد معاملات انجام شده در اردیبهشت امسال ۱۱۵۶۹ بوده که در مقایسه با فروردین که این میزان ۱۳۰۰ واحد ثبت شده است رشدی در حدود ۷۹۰ درصدی یافته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۱ درصد کاهش داشته است.

۲۲۳۲۲۵
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1392034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =