کاهش نرخ بیکاری استان چهارمحال وبختیاری

ایرنا نوشت : رییس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ بیکاری این استان از ۲۰.۸ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۱۵.۳ درصد در پایان سال ۱۳۹۸ رسید که این آمار کاهش بیش از ۵.۵ درصدی نرخ بیکاری در استان طی ۲ سال اخیر را نشان می‌دهد.

علی شهریارپور افزود: این در حالی است که نرخ مشارکت نیز طی سال‌های اخیر رشد داشته است و از ۳۹.۴ درصد در سال ۱۳۹۵ به ۴۰.۱۴ درصد در پایان سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است.

وی ادامه داد: کاهش نرخ بیکاری از یک سو و افزایش نرخ مشارکت از سوی دیگر نشان‌دهنده آن است که ایجاد فرصت‌های شغلی در استان رشد قابل توجهی داشته و توانسته جوابگوی بخشی از تقاضای نیروی کار در استان باشد.

شهریارپور تصریح کرد: آخرین گزارش منتشره از نرخ بیکاری استان‌ها در سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که چهارمحال و بختیاری بر خلاف سال‌های گذشته در بین سه استان با بالاترین نرخ بیکاری درکشور قرار ندارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نرخ بیکاری استان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد، اظهار داشت: با وجود اقدامات موثری که در سالهای اخیر انجام گرفته اما همچنان لازم است تا سیاستگذاری‌های لازم در جهت کاهش نرخ بیکاری استان انجام گیرد.

شهریارپور به عوامل تاثیرگذار در نرخ بیکاری استان اشاره کرد و گفت: ورود فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاهی به بازار کار، تغییر نگرش مردم به اشتغال بانوان، تمایل بازنشستگان به اشتغال مجدد و نرخ بالای رشد جمعیت استان در دهه‌های گذشته سبب افزایش عرضه نیروی کار در استان شد.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع در کنار مشکلات و محدودیت‌های سرمایه‌گذاری، تحریم‌های ظالمانه اقتصادی کشور و زیان‌های ناشی از آن در حفظ و ایجاد اشتغال، رکود فعالیت‌های ساختمانی، کاهش نزولات جوی و تاثیر آن بر اشتغال بخش کشاورزی ،باعث افزایش نرخ بیکاری استان شده که این شاخص با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده طی ۲ سال گذشته با کاهش همراه بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1392304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =