ضرر ۱.۲ میلیارد ریالی کرونا به سینماهای چهارمحال و بختیاری

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری از خسارت ۱۲۰ میلیون تومانی ویروس کرونا به سینماهای استان خبرداد و گفت: معیشت شاغلین در سینماها به مشکل برخورده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، شهرام فرجی ضمن اعلام این خبر با اشاره به اینکه مراکز فرهنگی و سینماها اولین مراکزی بودند که به واسطه کرونا تعطیل شدند، اظهار داشت: مراکز فرهنگی و سینماها جزو اولین صنوفی بودند که به سلامتی مردم اهمیت دادند و تعطیلی رسمی خود را اعلام کردند.
وی افزود: هرچند بعد از گذشت چند ماه، به تازگی مراکز فرهنگی و هنری باز شده‌اند اما تنها ۳۰ درصد از هنرجوها در کلاس‌ها حاضر می‌شوند. لذا افرادی که تنها راه کسب درآمدشان از طریق برگزاری کلاس‌های هنری از جمله موسیقی و غیره بود آسیب بسیاری در این مدت دیده‌اند.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و با عنایت به پروتکل های مطرح شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سینماهای شهرهایی که ستاد ملی و یا استانی، آن ها را دارای وضعیت سفید دانسته اند می توانند با هماهنگی ستاد استانی مقابله با کرونا و رعایت اصول بهداشتی بازگشایی و فعالیت و اکران عمومی خود را آغاز نمایند.
فرجی گفت: سینمای اندیشه شهرکرد در اسفندماه ۹۸ آماده افتتاح بود اما به علت شرایط کرونایی به بعد از بهبود اوضاع و سفید شدن وضعیت استان موکول شد.
وی افزود: حدود ۲۰ نفر شاغل در سینماها مشغول فعالیت بودند که با توجه به شرایط پیش‌آمده، معیشت آن‌ها دچار مشکل شده‌، هر چند اعلام خسارت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته و قول مساعدت و وام‌های کم‌بهره داده شده است، در مقطع کنونی در حال پیگیری است.
وی در پایان گفت: میانگین درآمد سه ماهه سینماهای استان ۱۲۰ میلیون تومان بود که این مبلغ و همچنین میزان حقوق کارمندان خسارتی است که در این مدت به سینماها وارد شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1392363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =