۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
معرفی شربت گیاهی پدی کاف

سرفه نوعی واکنش سیستم دفاعی بدن به منظور دفع ترشحات مواد زائد در هنگام بیماری می باشد. با شروع سرفه، سیستم دفاعی بدن به پاکسازی مجاری تنفسی اقدام می کند و ممکن است سرفه خشک یا همراه با خلط باشد.


با آغاز فصل سرما، کودکان بیشتر در خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر سرماخوردگی و آنفولانزا قرار می گیرند و علائمی مانند سرفه و گلودرد در آن ها پدید می آید. شنیدن صدای سرفه کودکان برای والدین بسیار نگران کننده است. از این رو والدین تمام تلاش خود را می کنند تا این مشکل فرزندشان بهبود یابد.

علل ایجاد سرفه :

یکی از علل بروز سرفه ها، بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی می باشد که باعث تورم حنجره و نای می گردد. به دلیل مقاومت کمتر بدن کودکان، معمولا کودکان ۳ تا ۶ سال بیشتر دچار این عارضه می شوند و حتی گاهی تنفس طبیعی کودک نیز دچار اختلال می گردد.

هم چنین هنگامی که جسمی خارجی از طریق تنفس وارد مجاری تنفسی شود، مکانیزم دفاعی بدن، سرفه را شروع می کند تا بر اثر انقباض مسیر تنفس تخلیه شود. برخی از عوامل ایجاد کننده سرفه عبارتند از:

۱- قرار گرفتن در محیط های دارای گرد و غبار

۲- حضور در محیط های آلوده به مواد شیمیایی

۳- ترشحات اضافی مجاری هوایی و ریه

۴- مصرف داروهای مهار کننده آنزیم آنژیوتانسین ۲ در بیماران قلبی

بهترین روش برای درمان سرفه کودکان :

روش های مختلفی برای تسکین و بهبود سرفه وجود دارد که برخی از آن ها شیمیایی و دارای عوارض بیشتر و برخی گیاهی و با عوارض محدودتری می باشند. شربت پدیکاف تولید مجتمع صنایع دینه ایران که یک شربت گیاهی و فاقد الکل و رنگ و طعم مصنوعی می باشد،  یکی از راه های موثر برای تسکین سرفه کودکان و حتی بزرگسالان (در دوز بالاتر) می باشد.

آشنایی با شربت گیاهی پدیکاف Pedi Cough :

شربت گیاهی پدیکافدینه یک شربت گیاهی و طبیعی با تاثیر خلط آور و ضد سرفه مخصوص کودکان است که باعث بهبود سرفه های خشک و برونشیت می شود. این شربت گیاهی تنفس در کودک را بهبود بخشیده و باعث کاهش التهاب مجاری تنفسی فوقانی و برونشها می شود.

شربت گیاهی پدیکاف دارای عصاره گیاهان آویشن، ختمی و عشقه است. این گیاهان دارای خاصیت ضد التهاب و اسپاسم برونش ها هستند و تاثیر به سزایی در بهبود و درمان سرفه کودکان دارند.

ترکیبات و موسیلاژ گل ختمی با ایجاد یک لایه محافظ بر روی مخاط موجب نرم کنندگی مجاری تنفسی و پیشگیری از خراشیدگی و آسیب در ناحیه گلو می شوند.

شربت گیاهی پدیکافدینه همچنین به منظور بهبود سرفه های تحریکی و سرماخوردگی نیز بسیار توصیه می شود. از ویژگی های مهم این محصول طبیعی بودن و عدم وجود الکل، رنگ و طعم دهنده و مصنوعی در ترکیبات آن است. وجود الکل در شربت ضد سرفه ممکن است باعث خشکی گلو شود ضمن آنکه مصرف آن به ویژه برای کودکان مناسب نمی باشد. رنگ و طعم مصنوعی نیز در مواردی ممکن است که تحریک کننده و حساسیت زا باشند.

مزایای شربت گیاهی پدی کاف برای درمان سرفه کودکان :

· التیام بخش سرفه های تحریکی، سرماخوردگی و حساسیتی برای اطفال

· ضد التهاب و ضد عفونی کننده مجاری تنفسی فوقانی

· تسریع روند درمان و بهبود سرفه در کودکان

· خلط آور

· کاملا طبیعی و دارای عصاره گیاهی آویشن، ختمی و عشقه

· دارای طعم مطلوب

نحوه تاثیر شربت گیاهی پدیکاف برای بهبود سرفه کودکان :

شربت گیاهی پدیکاف به دلیل وجود آویشن و عشقه که اثرات آنها در درمان سرفه و برونشیت مورد تایید است، دارای خواص ضد التهاب و اسپاسم برونش ها می باشد. بعلاوه خاصیت ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی مواد موثره آویشن و عشقه ثابت شده است. تیمول (ماده موثره اصلی آویشن) بادفع از طریق مجاری تنفسی فوقانی، موجب ضدعفونی شدن این مجاری می گردد. دیگر ترکیبات موجود در عصاره نظیر فلاوونوییدها با تاثیر ضدالتهابی باعث رفع تحریکات و التهابات مجاری تنفسی می شود.

در فرمولاسیون این شربت گیاهی همچنین از گیاه ختمی استفاده شده است. موسیلاژ تولید شده توسط ختمی به عنوان یک لایه محافظ برمخاط آسیب دیده گلو عملکرده و دارای خواص نرم کنندگی، ضد سرفه و ضدالتهاب می باشد. شربت پدیکاف فاقد الکل، رنگ و طعم دهنده مصنوعی می باشد و میزان تیمول آن به گونه ای تنظیم شده است که ضمن دارا بودن خواص درمانی به خوبی مورد پذیرش شیرخواران و کودکان قرار می گیرد و از این رو به عنوان شربت تسکین دهنده سرفه اطفال (خصوصا در سرفه های تحریکی، حساسیتی و سرماخوردگی) گزینه مناسبی است.

طریقه مصرف شربت گیاهی پدیکاف :

قبل از مصرف این دارو حتما با پزشک کودکان مشورت کنید. ولی  دستور العمل کلی مصرف این شربت به صورت زیر می باشد :

· در اطفال کمتر از یک سال با نظر پزشک مصرف شود.

· در کودکان بین ۱ تا ۲ سال به مقدار ۲.۵ میلی لیتر (نصف پیمانه) مصرف شود.

· شربت گیاهی پدیکاف برای کودکان بالای ۲ سال به میزان ۵ میلی لیتر (یک پیمانه) به منظور تسکین سرفه باید مورد استفاده قرار گیرد. در صورت دستور پزشک مصرف این شربت گیاهی برای اطفال ۳ تا ۶ بار در روز قابل مصرف خواهد بود.

· بزرگسالان نیز می توانند برای تسکین انواع سرفه از جمله سرفه های خشک از این دارو با دوز دو برابر نسبت به کودکان استفاده کنند.

شرایط و نحوه نگهداری شربت گیاهی پدیکاف :

پس از باز شدن درب شربت، حداکثر زمان استفاده به مدت ۴ هفته می باشد.

پس از استفاده از شربت بطری را بسته و در محیطی به دور از گرما و نور نگهداری کنید.

دارو دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

موارد منع مصرف شربت گیاهی پدیکاف :

افرادی که دارای حساسیت و آلرژی به هر یک از اجزای این فراورده می باشند، قبل از مصرف حتما با پزشک متخصص مشورت نمایند.

مصرف این شربت در دوران بارداری و شیردهی باید با تجویز و تایید دکتر صورت پذیرد.

آیا شربت گیاهی پدیکاف دارای عوارض می باشد :

به دلیل این که این محصول گیاهی و فاقد رنگ دهنده و مواد شیمیایی می باشد، تاکنون هیچ گونه عوارض و تداخل دارویی برای این شربت گزارش نشده است.

در هنگام استفاده از شربت گیاهیپدیکاف به این نکات توجه کنید :

· قبل از مصرف شیشه شربت را تکان دهید.

· در صورتی که کودک آلرژی یا هر نوع حساسیتیداشته باشد، قبل از استفاده این موضوع را به پزشک معالج اطلاع دهید.

· مصرف این شربت برای کودکان کمتر از ۱سال حتما باید با توصیه پزشک صورت پذیرد.

· حتما پس از استفاده درب بطری را بسته و در جایی به دور از نور و گرما و دور از دسترس اطفال قرار دهید.

· افرادی که به آویشن و یا هریک از اجزای فرآورده، حساسیت دارند نباید از این شربت استفاده کنند.

· این دارو خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی نیز دارد و از شیوع ویروس و تشدید سرماخوردگی جلوگیری می کند.

· این شربت برای بهبود سرفه های بزرگسالان نیز مورد استفاده قرار می گیرد، اما دستور العمل مصرف  آن باید توسط پزشک تعیین گردد.

· در صورت عدم بهبود پس از مصرف این شربت در مدت زمان ۱۰ روز،  حتما باید به دکتر متخصص مراجعه شود.

قابل تهیه در کلیه داروخانه های کشور

www.dinehiran.ir

info@dinehiran.ir

صدای مشتری: ۰۲۱۶۱۰۱۸ داخلی۳

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1392716