اطلس طبیعت گردی قزوین تهیه می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از تهیه و تدوین اطلس طبیعت‌گردی قزوین برای ساماندهی فعالیت‌های طبیعت‌گردی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا خزائلی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: طبیعت‌گردی یکی از گرایش‌های پرطرفدار حوزه گردشگری به ویژه در سالهای اخیر است که با توجه به وجود جاذبه‌های بکر و منحصر به فرد طبیعی در استان از یک‌سو و لزوم آموزش حفاظت از محیط‌زیست به عنوان یکی ازعوامل مهم توسعه پایدار گردشگری از سوی دیگر، تهیه و تدوین اطلس طبیعت‌گردی با بررسی و شناسایی کارشناسانه فرصت‌های ویژه این حوزه در سطح استان در دستور کار قرار گرفت.
خزائلی اظهار کرد: این پروژه با رویکرد ساماندهی فعالیت‌های طبیعت‌گردی استان در دست تهیه است و معرفی جاذبه‌های بکر طبیعی و مسیرهای تازه گردشگری به تورهای طبییعت‌گردی، تهیه نقشه راه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی و ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی در مسیرهای گردشگری در آن دیده شده که به صورت نرم‌افزار در اختیار گردشگران قرار می گیرد.
او تصریح کرد: توسعه و رونق طبیعت‌گردی از عوامل اصلی رونق اقامتگاه‌های بومگردی، معرفی  و فروش صنایع‌دستی بومی مناطق روستایی و رونق اقتصادی در روستاهای دارای پتانسیل به شمار می‌رود که امیدواریم با همراهی جوامع محلی  بتوانیم زمینه رضایتمندی تورهای گردشگری و سفرهای انفرادی به این مناطق را فراهم آورده و شاهد رشد و رونق این حوزه مهم گردشگری باشیم.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین یادآور شد: خوشبختانه برخورداری استان از جاذبه‌های بکر طبیعی و تنوع اقلیمی و آب و هوایی، شرایط مناسبی را برای  توسعه گردشگری طبیعت فراهم کرده و باید در کنار گردشگری فرهنگی و تاریخی از این ظرفیت برای توسعه پایدار گردشگری استان استفاده کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1392732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =