روایت مقام بلندپایه نظامی از پیشرفت‌های موشکی ارتش /اشراف بالای ارتش در مباحث سایبری و فضای مجازی

رئیس ستاد ارتش به باشگاه خبرنگاران گفت: ماموریت ارتش ایجاب می‌کند که ما با شناسایی مستمر تهدیدات آمادگی خود را به طور کامل حفظ کنیم.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه آیا ارتش برای رونمایی از تجهیزات جدید برنامه‌ای دارد و یا خیر، اظهار کرد: ماموریت ارتش ایجاب می‌کند که ما با شناسایی و رصد مستمر تهدیدات آمادگی خود را به طور کامل حفظ کنیم.

او افزود: نخستین مرحله از این آمادگی در بُعد نیروی انسانی است. برای این کار باید نیروی انسانی متخصص در مراکزی مانند دانشگاه افسری امام علی (ع) براساس تعالیم و ویژگی‌های خاص خودمان آموزش داده شوند. سپس این نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص از مراکز آموزشی خارج شده و در رزمایش‌ها شرکت کرده تا مهارت کافی و کامل را کسب کند.

امیر دریادار سیاری با بیان بُعد دوم آمادگی که در حوزه تجهیزات تعبیر می‌شود، اظهار کرد: باید آنچه در حوزه تجهیزات داریم آماده شود یعنی تعمیر و نگهداری آن‌ها که آن هم به خوبی در حال انجام است. البته ما نیاز داریم تا منطبق با تهدیدات جدید تسلیحات به روز و کارآمد داشته باشیم.

او افزود: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه تامین تجهیزات از موفق‌ترین نیروهای مسلح در جهان هستند. این موفقیت در شرایطی حاصل شده که نیروهای مسلح از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تحت شدیدترین تحریم‌ها قراردارند. اما امروز کشورمان در حوزه ساخت و طراحی تجهیزات در عرصه دفاعی در حوزه خوبی قرار دارد.

رئیس ستاد ارتش با بیان اینکه ما در حوزه تامین تجهیزات دفاعی در کشور به خودکفایی خوبی رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های ما در این حوزه بسیار خوب و تعیین کننده است. این پیشرفت‌ها در حوزه پدافند هوایی بسیار چشمگیر بوده به نحوی که امروز ما در حوزه ساخت انواع موشک‌های پدافندی به خودکفایی رسیده‌ایم در حالیکه ما در دوران دفاع مقدس تنها به یک نوع موشک پدافندی به نام هاوک دسترسی داشتیم و با مشکل هم روبرو بودیم. اما امروز آنقدر سامانه‌های موشکی داریم که همه آن‌ها به سختی قابل شمارش هستند.

او ادامه داد: ما سال ٨٨ در نیروی دریایی ارتش ناوشکن جماران را به دست فرمانده معظم کل قوا الحاق کردیم و بعد از آن نیز ناوشکن‌های دماوند، سبلان و دنا و تجهیزاتی مانند ناوهای توپ انداز مانند سپر، جوشن، پیکان و نیزه را به ناوگان نیروی دریایی ارتش الحاق شد. ما در حوزه زیرسطحی نیز پیشتاز هستیم و شما با بررسی جایگاه ایران را در جهان مشاهده می‌کنید که این توان قابل توجه و چشمگیر است.

امیر دریادار سیاری درباره تاکتیک‌های مورد استفاده در ارتش نیز تاکید کرد: ما در حوزه تاکتیک‌ها از گنجینه دفاع مقدس استفاده می‌کنیم. اما تاکتیک‌های مورد استفاده ما مربوط به آن دوران نیست بلکه این تاکتیک‌ها به روز و کارآمد است.

او در پایان گفت: ما در حوزه مهمات نیز دست به ساخت مهمات هوشمند زده‌ایم. اشراف اطلاعاتی، جنگال، مباحث سایبری و فضای مجازی از حوزه‌هایی است که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در آن بسیار توانمند بوده و این توانمندی روز به روز در حال ارتقاست.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1393216

برچسب‌ها