بیانیه سازمان انرژی اتمی ایران در پی تحریم ۲ دانشمند هسته‌ای

سازمان انرژی اتمی در پی تحریم ۲ دانشمند هسته‌ای در بیانیه‌ای اینگونه تحرکات بی فرجام را ‌نشانه‌ای از ناکامی دشمن در مسیر مقاومت برشمرد و اعلام کرد که پژوهشگران و محققان ایرانی به مجاهدت‌های خود در راه ادای وظیفه دینی و ملی ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرآنلاین،  سازمان انرژی اتمی ایران امروز (پنجشنبه) در پی قرار گرفتن نام ۲ تن از دانشمندان هسته‌ای در فهرست تحریم ایالات متحده آمریکا بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ
 
تلاش مذبوحانه و اقدام نابخردانه تصمیم‌سازان کاخ سفید مبنی بر قرار دادن نام دو تن از دانشمندان شریف صنعت هسته‌ای کشور در فهرست تحریم‌های جدید دولت ایالات متحده آمریکا بیانگر تداوم رویکرد خصمانه آن دولت در مواجهه نابخردانه با مجاهدان سرافراز مسیر اعتلا و عزت روزافزون ایران اسلامی است.
این بیانیه می‌افزاید: اگر چه اقداماتی از این دست خللی در عزم و اراده جوانان برومند این مرز و بوم در پیشبرد اهداف بلند نظام مقدس اسلامی ایجاد نخواهد کرد اما ما از این فرصت استفاده کرده و بار دیگر به بدخواهان ایران اسلامی اعلام می‌کنیم که تنها ثمره رویارویی های مغایر با اصول و موازین حقوق بین الملل با ملت ایران، تقویت روحیه تلاشگران و محققان ایرانی و تضعیف جایگاه و منزلت دشمنان ایران زمین در عرصه جهانی است.

در این بیانیه آمده است: پژوهشگران و محققان سختکوش کشورمان به ویژه تلاشگران و مجاهدان صنعت هسته‌ای کشور اینگونه تحرکات بی فرجام را نشانه‌ای از ناکامی دشمن در مسیر مقاومت و سند افتخاری دیگر برای خود تلقی نموده و آنها را بیش از پیش مصمم می‌سازد تا به مجاهدت‌های پیگیرانه خویش در راه ادای وظیفه دینی و ملی خود تداوم بخشند.

 «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد پنج‌شنبه ضمن اعلام این خبر که ظرف ۶۰ روز، معافیت‌های همکاری صلح آمیز هسته‌ای با ایران به پایان می‌رسند، از تحریم ۲ دانشمند مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

وی در اکانت توئیتری خود نوشت: «امروز، من به معافیت‌های تحریمی مربوط به پروژه‌های برجامی در ایران پایان می‌دهم که ظرف ۶۰ روز اجرایی می‌شوند. با تشدید [فعالیت‌های] هسته‌ای ایران مشخص است که این همکاری‌ها باید پایان یابند. تلاش‌های بیشتر برای زیاده‌خواهی هسته‌ای تنها منجر به فشار بیشتر بر رژیم می‌شوند.من همچنین دو هدایت‌کننده برنامه غنی‌سازی هسته‌ای ایران را تحریم می‌کنم - مجید آقایی و امجد سازگار. دانشمندان ایران باید انتخاب کنند: یا خارج از محدوده اشاعه‌ای به صورت صلح‌آمیز کار کنند و یا خطر تحریم را بپذیرند.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1393230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =