گردشگری جهانی با بدترین بحران در تاریخ خود مواجه شده است

فارس نوشت: آژانس گردشگری جهانی زیرمجموعه سازمان ملل گزارش داد که طی سال جاری شاهد کاهش ۷۰ درصدی در صنعت گردشگری بین‌المللی خواهیم بود که بدترین بحران در تاریخ صنعت گردشگری به شمار می‌رود.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل آژانس گردشگری سازمان ملل، طی مصاحبه‌ای گفت: شیوع ویروس کرونا ممکن است به از دست رفتن ۱۱۰ میلیون فرصت شغلی مرتبط با صنعت گردشگری بین‌المللی در سراسر جهان منجر شود.

وی افزود: با فرض اینکه کشورهای جهان مرزهای خود را در ماه آگوست به روی گردشگران خارجی باز کنند، پیش‌بینی‌ می‌شود شاهد سقوط ۷۰ درصدی تعداد گردشگران در جهان باشیم.

در حالی که کشورهای اروپایی برای استقبال از گردشگران تابستانی در حال کاهش محدودیت‌های اجتماعی هستند و آماده می‌شوند تا مرزهای خود را باز کنند، در شرایطی که ویروس کرونا هنوز کنترل نشده است دیگر کشورها علاقه‌ای به این کار ندارند.

پولولیکاشویلی می‌گوید: اگر چه ممکن است مدتی طول بکشد که صنعت گردشگری بین‌المللی دوباره به شرایط خود بازگردد اما ممکن است این روند خیلی زود اتفاق بیفتد.

شیوع ویروس کرونا، به شدت به صنعت گردشگری آسیب زده چرا که تقریبا مسافرت‌های بین المللی را متوقف کرد.

در سایه شیوع این بیماری برخی شرکت‌های هواپیمایی ورشکست شدند و دیگر فعالان این صنعت و حتی شرکت‌های تولید کننده هواپیما مجبور شدند ده‌ها هزار کارمند خود را با هدف کاهش هزینه‌ها و گذر از بحران اخراج کنند.

به گزارش شورای گردشگری و مسافرت جهانی، صنعت گردشگری ۱۰.۳ درصد تولید ناخالص جهانی را ایجاد کرده و ۳۳۰ میلیون نفر در سراسر جهان، در آن اشتغال دارند. 

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1393468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =