خوابگاه‌ها با ظرفیت کمتری آماده اسکان دانشجویان می‌شوند

ایرنا نوشت: مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمامی دانشجویان علوم پزشکی همزمان از روز شنبه ۱۷ خرداد در دانشگاه‌ها حضور پیدا نمی کنند و قطعا خوابگاه‌ها نیز با ظرفیت کمتری آماده اسکان دانشجویان می‌شوند.

رحمان خدابنده لو فزود: دانشگاه ها در حد توان و شرایط خود در حال آماده سازی خوابگاه های دانشجویی هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه های علوم پزشکی هم درحال فراهم کردن مقدمات کار از جمله ضد عفونی هستند تا از ۱۷ خرداد بتواند دانشجویان را اسکان دهند. پیش بینی می‌شود که در هر اتاق حداکثر ۲ نفر اسکان یابند.
وی درمورد پرداخت هزینه خوابگاه ها هم گفت: در این مدت که دانشجویان در خوابگاه نبودند، نیاز به پرداخت هزینه ندارند، به عبارتی هزینه ای بابت نبودن در خوابگاه ها دریافت نمی شود.
مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: تعدادی از دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در روزهای گذشته در خوابگاه ها حضور داشتند به این معنی که خوابگاه ها به طور کامل خالی از سکنه نشده بود.

خدابنده لو یادآور شد: دانشجویانی که کارآموزی و کارورزی یا در بخش های بالینی حضور دارند در روزهای گذشته در خوابگاه ها حضور داشتند.

فاصله گذاری فیزیکی در خوابگاه ها و کلاس درس رعایت می شود

وی با یادآوری این که فاصله گذاری فیزیکی در خوابگاه ها و کلاس درس رعایت می شود، افزود: بسیاری از کلاس های درسی به صورت مجازی برگزار شده و دانشجویان برای رفع اشکال در دانشگاه حاضر می شوند.
مدیرکل دانشجوی وزارت بهداشت تصریح کرد: از ۱۷ خرداد همه دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه ها حاضر نمی شوند بلکه حضور آنان براساس زمان بندی اعلامی خواهد بود.
خدابنده لو تاکید کرد: قرار نیست همه دانشجویان در کلاس ها حضور یابند، به همین دلیل دانشگاه ها با ظرفیت کمتری کلاس ها را برگزار می کنند و فاصله گذاری فیزیکی در این مکان ها رعایت می شود.
وی به برگزاری امتحانات دانشجویان اشاره کرد و گفت: برنامه امتحانات قطعا به صورت مرحله ای برگزار می شود تا همه به صورت همزمان در دانشگاه برای امتحانات حضور پیدا نکنند.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این که دانشجویانی که به دلیل فعالیت در مراکز درمانی در خوابگاه ساکن هستند همواره مورد غربالگری قرار می‌گیرند، افزود: اقداماتی نظیر تب سنجی برای این دانشجویان انجام می‌شود ولی از آنان تست تشخیصی کرونا گرفته نمی‌شود.

خدابنده لو در خصوص تعداد دانشجویان علوم پزشکی مبتلا به کرونا هم گفت: آماری از میزان ابتلای این دانشجویان به کرونا نداریم اما تاکنون هیچ دانشجوی علوم پزشکی در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست نداده است.

وی به برنامه دانشگاه های علوم پزشکی برای انجام تست کرونا از دانشجویانی که در بخشهای کرونایی مشغول خدمت بوده اند اشاره کرد و افزود: مقرر شد در استان ها از دانشجویان حاضر تست کرونا بگیرند تا برآوردی از وضعیت دانشجویان از نظر ابتلا به  ویروس در استان ها و دانشگاه های مختلف داشته باشیم.

۴۷۲۳۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1393470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =