مجوز نخستین مرکز آموزش آنلاین هوانوردی در کشور صادر شد

مجوز نخستین مرکز آموزش هوانوردی آنلاین در کشور با حضور مدیران ارشد سازمان هواپیمایی کشوری و جمعی از خبرنگاران به مدیران مرکز آموزش هوانوردی توسعه هوشمند هوانوردی رسام اعطا شد.

در ابتدای این نشست خبری، مهندس حسنلو، معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص اهمیت آموزش در صنعت هوانوردی اظهار کرد: " صنعت هوانوردی یکی از مهم‌ترین صنایع در دنیا محسوب می شود، صنعتی که بدون شک یکی از پایه های مهم توسعه یافتگی قلمداد شده و بسیاری از کشورها در تلاش هستند تا با گسترش این صنعت، نقش خود را در اقتصاد جهانی پررنگ کنند. "

وی در ادامه افزود:" آموزش نیز نقشی تاثیرگذار در ایمنی و توسعه هوانوردی دارد و سازمان هواپیمایی کشوری، توجه ویژه‌ای به آموزش نیروی متخصص در این صنعت دارد و با ممیزی سرفصل های آموزشی تلاش‌می کند تا ایمنی به عنوان رکن اصلی هوانوردی در سطح بالای خود محفوظ بماند. "

حسنلو افزود:" در دنیای جدید، شیوه های آموزشی دچار تحول شده و فعالان و دانشجویان هوانوردی می بایست با روش های نوین آموزش آشنا شده و از آن بهره مند شوند و اعطائ مجوز نخستین مرکز آموزش آنلاین هوانوردی به مجموعه توسعه هوشمند هوانوردی رسام نیز در راستای حمایت سازمان هواپیمایی کشوری از شیوه های نوین آموزش صورت گرفت. "

مهندس خیری، مدیر کل دفتر گواهینامه ها و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری نیز پس از اشاره به اهمیت مقوله آموزش در هوانوردی اظهار کرد:" با توجه به رشد تکنولوژی و به تبع آن، پیچیدگی های همه جانبه ناشی از رشد تکنولوژی، یکی از شیوه های نوین آموزشی، آموزش از راه دور است. "

وی افزود:" با توجه به آنکه سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران همواره در بازرسی های بین المللی در زمره کشورهای پیشرو قرار دارد، مقررات آموزش از راه دور در شیوه نامه های آموزشی نهادینه شد و این گواهینامه به مراکزی که بتوانند مقررات را به درستی اجرا کنند اعطا شده و پس از نظارت مستمر سازمان هواپیمایی کشوری بر فرآیندهای آموزشی، صلاحیت گواهینامه مذکور ادامه یافته و معتبر شناخته می شود. "

در ادامه این نشست خبری، خانم مهندس فاطمه نیک‌آذر، رییس هیات مدیره این مرکز آموزشی هوانوردی آنلاین اظهار کرد:" شرکت توسعه هوشمند هوانوردی رسام با برند AVIOSKY، فعالیت خود را با مجوز رسمی سازمان هواپیمایی کشوری در شرایطی آغاز به کار کرد که شیوع ویروس کرونا سبب شد تا صنعت هوانوردی در تمامی کشورها با مشکلات عدیده ای مواجه شد و بسیاری از دوره های آموزشی حضوری در هوانوردی را به تعطیلی کشاند. با توجه به اهمیت آموزش و تداوم‌آموزش در این صنعت، برند AVIOSKY با بررسی صحیح و دقیق شرایط موجود و با همراهی و حمایت سازمان هواپیمایی کشوری موفق به دریافت مجوز رسمی آموزش شد. "

نیک آذر در ادامه افزود:" به عنوان یک خانم ایرانی، بسیار خرسند هستم که توانستم با همکاری آقای نظیفی، مدیرعامل این مجموعه، تاثیر مهمی در کسب و کارهای هوانوردی داشته باشم و تلاش خواهم کرد تا در کنار جایگاه سازی آموزش آنلاین هوانوردی، نگاه ویژه ای به توانایی ها و پتانسیل اساتید خانم و متخصص در هوانوردی داشته باشم. "

خلبان سالار نظیفی، مدیرعامل مجموعه AVIOSKY نیز در خصوص مدیریت این‌مرکزآموزش هوانوردی اظهار کرد:" همانگونه که می دانید، نخستین ها همواره خط شکن و تابوشکن هستند اما همیشه پیشرو و موثر واقع می شوند. AVIOSKY نیز ازاین امر مستثنی نبود و برای رسیدن به امروز که مجوز رسمی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری صادر شد، مسیر طولانی و سختی سپری شد. "

نظیفی در خصوص مشکلات سپری شده AVIOSKY، اظهار کرد:" استانداردها و قوانین مشخصی در حوزه آموزش آنلاین در سازمان هواپیمایی کشوری مطرح نبود و به همین جهت طرح AVIOSKY ریز به ریز توسط کارشناسان سازمان تجزیه و تحلیل شد و بارها در جلسات مشترک تمامی اجزا سیستم آموزش آنلاین مورد بررسی قرار گرفت و این موضوع علاوه بر صرف زمان با هزینه و سرمایه گذاری زیادی صورت گرفت. از سوی دیگر، فرهنگ بهره گیری از آموزش آنلاین و اعتماد به این سیستم نوین، بحث مهمی بود که می بایست در جامعه هوانوردی ما انجام می شد که خوشبختانه با تدریس اساتید خوب AVIOSKY و استقبال بالای مخاطبان، اعتماد لازم به آموزش آنلاین و AVIOSKY صورت پذیرفت. "

در پایان این نشست رسانه ای، لوح مجوز نخستین مرکز آموزش هوانوردی آنلاین توسط مدیران ارشد سازمان هواپیمایی کشوری به مجموعه AVIOSKY تقدیم شد.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1393672