خلاقیت؛ محور برنامه‌های آموزش ابتدایی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: هوشمندی و یادگیری مداوم با در نظر گرفتن خلاقیت، آینده نگری و آینده پژوهی از مهمترین شاخصه‌های برنامه های اجرایی باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست تخصصی هم اندیشی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با مجموعه کارکنان حوزه معاونت آموزش ابتدایی گفت: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه متولی امر تعلیم و تربیت وظیفه فراهم آوردن زمینه رشد و پرورش خلاقیت، نوآوری و جهت دادن به استعدادها و توانایی های دانش آموزان را برعهده دارد.
اصغری ضمن تاکید بر اجرای فرآیند برنامه محوری در بازه زمانی مشخص افزود: هوشمندی و یادگیری مداوم با در نظر گرفتن خلاقیت، آینده نگری و آینده پژوهی از مهمترین شاخصه های برنامه های اجرایی باشد.
اصغری خاطر نشان  کرد: در تحلیل وضع موجود و ترسیم وضعیت مورد انتظار برنامه ریزی و برنامه محوری همواره مد نظر قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ایجاد اشتیاق در کارکنان و مدیران، معلمان و دانش آموزان از مهمترین مولفه های افزایش اثربخشی است، به کارگیری شیوه های تفکر علمی و منطقی و داشتن تفکر انتقادی در مواجهه با مسائل موجود می تواند در اجرایی کردن آگاهانه برنامه ها موثر باشد.
او با تاکید بر فرآیند مدیریت منابع انسانی تصریح کرد: توجه و تمرکز مطلوب به منابع انسانی می تواند چرخه حیات سازمان و آموزش را به سمت کیفیت مطلوب راهنمایی کند.
اصغری افزود: کارکردهای مدیریت منابع انسانی در آموزش و پرورش با توجه بر توانمندسازی کارکنان صورت گیرد، توانمند سازی و توسعه مهارت های اساسی با درنظر گرفتن نیاز به آموزش روش های تخصصی نوین در اولویت قرارگیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: برنامه درسی دوره ابتدایی فرصتی است در جهت رشد شخصیت کودک در ابعاد مختلف تربیتی در تمامی ساحت های مهم تعلیم و تربیت که لازم است با اهمیت بیشتری پیگیری شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1393785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =