کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی سهم بسزایی در مقابله با کرونا داشتند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سهم بسزایی در مقابله با ویروس کرونا و دستگیری از نیازمندان و آسیب‌دیدگان این بیماری داشتند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ‌ وارشاد اسلامی، محمد محمدپور، روز شنبه در مراسم رونمایی از صفحه استانی پایگاه اطلاع رسانی فهما در خانه فرهنگ تبریز با تاکید بر تعامل گسترده مساجد با نسل جوان جامعه، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد در رویدادهای مختلف اقدامات ماندگار و ارزشمندی داشته اند که از جمله آنان مشارکت در نهضت کمک مومنانه برای مقابله با ویروس کرونا و دستگیری از نیازمندان و آسیب‌دیدگان این بیماری در ماه های اخیر بود.

وی با بیان این‌که نیازمند بازتعریف کاکرد کانون های مساجد در دوران جدید پساکرونا هستیم، اظهار داشت: در دوره جدید، تحولی گسترده در سبک زندگی مردم ایجاد شده است بنابراین باید با رویکردها و اهداف جدید و مطابق با نیازهای روز جامعه فعالیت کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تهدید ویروس کرونا با تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی به فرصتی ارزشمند تبدیل شد که باید استمرار داشته باشد و در این شرایط باید تاب‌آوری در عرصه فرهنگ و هنر را ارتقاء داد و به دنبال انعطاف‌پذیری در روش های فعالیت مطابق با شرایط روز جامعه در این عرصه بود.

محمدپور، با تاکید بر ارتقای سطح مهارت های مدیریتی در کانون های مساجد، ادامه داد: ناگزیر به حضور موثر در فضای مجازی و بسترسازی برای فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد نیز هستیم که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان این‌که بهره مندی از دیدگاه نخبگان ضرورتی انکارناپذیر برای فعالیت های خلاقانه در مساجد است، یادآوری کرد: کانون های مساجد توانسته اند کاکرد، جایگاه و شان حقیقی مساجد را احیا کنند.

محمدپور، با اشاره به رونمایی از صفحه استانی پایگاه اطلاع رسانی فهما(فرهنگ و هنر مساجد ایران) افزود: نباید تنها برای صدور پیام در پایگاه اطلاع رسانی فهما اکتفا شود بلکه این فضا می تواند به عنوان بستری تعاملی میان فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد و مخاطبان مورد توجه قرار گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه ضرورت انعکاس فعالیت های دینی و مسجدی در شرایط امروز جامعه بر کسی پوشیده نیست، گفت: حساسیت های موجود در امر اطلاع رسانی فعالیت های فرهنگی، دینی و قرآنی در مساجد موجب شد تا ستاد کانون های مساجد کشور در امر ارتباطات و اخبار به صورت تخصصی ورود کند و با گسترش بستر فعالیت در فضای مجازی به دنبال انتشار حداکثری فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد.

محمد هادی نیا، با تاکید بر این‌که پایگاه اطلاع رسانی فهما به صورت شبکه ای یکپارچه به دنبال ارایه محتوایی مورد وثوق برای دیگر رسانه ها است، افزود: اشتراک گذاری اندیشه ها، اقدامات جاری و فعالیت های خلاقانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از مهم ترین رویکردهای پایگاه اطلاع رسانی فهما در استان است.

وی اظهار داشت: پایگاه اطلاع‌رسانی فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) دارای زیرپرتال‌های مستقل به نشانی اینترنتی fahma.org برای تمامی استان‌ها است و آدرس صفحه استان آذربایجان شرقی در این پایگاه azarsh.fahma.org  است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: اتصال پرتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرگزاری شبستان به این پایگاه اطلاع‌رسانی و رصد دقیق داده‌ها و اخبار و اطلاعات تولید شده در بستر فضای مجازی توسط ربات هوشمند پایگاه اطلاع‌رسانی فهما، قابلیت نمایش و انتشار اخبار مرتبط با ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و کانون‌های فرهنگی هنری فعال در سراسر کشور از قابلیت های این پایگاه است.

هادی نیا، با بیان این‌که پایگاه اطلاع رسانی فهما بستری برای تعامل دو سویه میان مخاطبان جامعه و فعالان مسجدی است، ادامه داد: این پایگاه دارای قابلیت بارگذاری پوسترهای تبلیغاتی و ارتباط صفحات استانی به دیگر سامانه‌های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از قبیل سامانه بچه های مسجد است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1393889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =