تسریع در ساخت مسکن محرومان چهارمحال و بختیاری صورت گیرد

‍ استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه بررسی روند احداث ۲۴۴۰ واحد مسکونی روستائیان نیازمند در استان اظهار کرد : حل مسائل و مشکلات این واحدها جهت تسریع در روند اجرای این پروژه باید مدنظر قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی افزود : حمل و نقل مصالح، یکسان نبودن قیمت مصالح در شهرستان‌های مختلف، بالا بودن کرایه حمل و نقل مصالح، کمبود کارگر و بسته بودن برخی از راه‌های روستایی نیز از دیگر موانع و مشکلات احداث مسکن محرومان است که بخشداران، دهیاران و فرمانداران باید سایر موانع و مشکلات را احصا کنند تا برای حل آن‌ها بتوان از دستگاه‌های مربوطه پیگیری لازم را انجام داد.

وی عنوان کرد: متولیان می‌توانند برای خاکبرداری، حمل مصالح، تأمین سیمان و میلگرد از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران بهره‌مند ببرند تا روند اجرای ساخت این مساکن تسریع شود.

عباسی با تأکید بر اینکه متقاضیان بسیاری درخواست استفاده از تسهیلات برای ساخت مسکن در روستاهای چهارمحال و بختیاری را دارند، گفت: قول افزایش تعداد مسکن محرومان به تعداد ۲ هزار واحد دیگر توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه داده شده است، اما این افزایش مشروط به اتمام ساخت ۲۴۴۰ واحد مسکونی در مدت تعیین شده یکساله است، بنابراین مدیران مرتبط، دهیاران، بخشداران و فرمانداران آستین همت را بالا بزنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دهیاران در اولین فرصت زمان  پایان احداث مسکن محرومان را در روستای خود تخمین زده و اعلام کنند و سپس به صورت هفتگی گزارش روند پیشرفت فیزیکی ساخت این واحدها را ارسال کنند.

عباسی افزود: می‌توان از ظرفیت‌های گروه‌های خیری و کمک‌های مومنانه نیز برای ساخت واحدهای مسکونی محرومان بهره‌مند شد، همچنین برای جلوگیری از طولانی شدن روند ساخت واحدها استعلامات مجدد توسط بانک‌ها حذف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان عنوان کرد: یک نماینده از دفتر عمرانی استانداری، بنیاد مسکن، برنامه و بودجه، دستگاه‌های حمایتی در شهرستان‌ها برای بررسی وضعیت احداث مسکن محرومان در شهرستان‌ها به صورت جداگانه حضور پیدا کنند و مشکلات را احصا کنند، اگر حل مشکلات خارج از حیطه وظایف استانی بود این مسائل از مسئولان بالادستی پیگری می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1394039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =