استان چهارمحال و بختیاری میزبان مسافران نخواهد بود

ایرنا نوشت : استاندار چهارمحال و بختیاری،با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: هم‌وطنان همچنان در خانه بمانند و این استان را به‌عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب نکنند و این استان در زمان حاضر میزبان مسافران و گردشگران نخواهد بود.

اقبال عباسی روز یکشنبه در ستاد مبارزه با ویروس کرونا چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تمامی مراکز تفریحی، اقامتی، توریستی، پارک‌ها، بوستان‌ها، بلوارها، فضاهای سبز و مکان‌های خدماتی شهری و روستایی این استان همچنان تعطیل است.
وی افزود: هرگونه برپایی چادر و اقامت مسافر و گردشگر در این مراکز و اماکن ممنوع و برخورد با متخلفان و هنجارشکنان این حوزه ضروری است.
عباسی تصریح کرد: فرمانداران همزمان با تعطیلات هفته جاری می‌توانند با تشدید نظارت در پایگاه‌های ایست و بازرسی ورودی‌های شهرستان‌ها نسبت به کنترل جدی مسافران و جلوگیری از ورود افراد مشکوک اقدام کنند.
وی یادآور شد: رعایت جدی فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی و سایر مکان‌های عمومی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری، با اشاره به بازگشت ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی به روال قبل اظهار داشت: مدیران می‌توانند همچنان با دورکاری کارکنان و با اولویت جانبازان و معلولان دارای بیماری‌های زمینه‌ای، بیماران خاص و بانوان شیرده موافقت کنند.
وی گفت: کارمندانی که مرخصی‌های استحقاقی خود را استفاده کرده‌اند، می‌توانند در دوران شیوع ویروس کرونا از مرخصی سال‌های آینده استفاده کنند.
عباسی تاکید کرد: آموزشگاه‌های آزاد و سایر مکان‌های عمومی می‌توانند علاوه بر رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی با یک چهارم ظرفیت خود فعالیت داشته باشند.
وی افزود: رعایت فاصله اجتماعی، پروتکل‌های بهداشتی و آموزش و حفاظت فردی باید به‌عنوان یک فرهنگ مورد توجه تمامی مردم، مسوولان و گروه‌های مختلف باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در صورت موافقت اعضای کمیسیون تنظیم بازار می‌توان کمبود احتمالی مرغ استان را از استان‌های کم‌خطر وارد کرد.
وی یادآور شد: قطعه‌بندی و خرد کردن مرغ و ماهی در فروشگاه‌های مجاز چهارمحال و بختیاری با تایید دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد و اداره کل دامپزشکی استان امکان‌پذیر است.
گفتنی است ، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1394218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =