۰ نفر
۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۷

مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم در سطح 3 برای سال تحصیلی 91 - 90 دانش پژوه می پذیرید.

به گزارش رسا، مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم با اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سطح 3 (کارشناسی ارشد) برای سال تحصیلی 91 - 90 دانش پژوه می پذیرید.

شرایط نام نویسی در این مرکز داشتن حداکثر سن 30 سال، شرکت در آزمون ورودی و مصاحبه علمی و کسب امتیاز لازم، تکمیل پایه 9 حوزه، تکمیل فرم تعهد نامه اعلام شده است.

اعطای مدرک علمی سطح 3، معرفی به مراکز آموزشی و پژوهشی، جایگزینی با بخشی از دروس عمومی حوزه، پرداخت کمک هزینه تحصیلی مناسب از جمله مزایای این مرکز است.

مدارک لازم جهت ثبت نام فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه، گواهی علمی سطح 2 یا ارزیابی پایه 9 حوزه، دو قطعه عکس زمینه سفید 4 * 3، . تکمیل فرم ثبت نام برای دریافت فرم ثبت نام اینجا کلیک کنید، تکمیل فرم گواهی اخلاقی از دو نفر از اساتید حوزه یا نمایندگان طلاب به شمار می‌آید.

مواد امتحانی دروس عمومی این دوره آموزشی شامل فقه از کتاب مکاسب (از ابتدای القول فی شرایط العوضین تا ابتدای القول فی ماهیه العیب)، اصول از کتاب کفایه الاصول(از ابتدای کتاب تا ابتدای بحث نواهی) و اطلاعات عمومی است و همچنین مواد امتحانی دروس تخصصی آن شامل کشف المراد از کتاب توحید(اثبات ذات و صفات الهی) و امامت اعلام شده است.

زمان نام نویسی تا 31 فرودین ماه اعلام شده که طلاب می‌توانند برای نام نویسی به نشانی قم، خیابان شهدا(صفائیه) ، کوچه آمار، مدرسه علمیه امام حسین(ع) یا به پایگاه اینترنتی معاونت آموزش حوزه به نشانی http://www.howzeh-qom.com/ مراجعه کنند.

آزمون پذیرش تحصیلی 90 ـ 91 مرکز تخصصی شیعه شناسی همزمان با سراسر کشور در قم و شهرستان‌ها( به استثنا رشته تبلیغ) به صورت متمرکز، روز جمعه 30 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است،مرکز تخصصی شیعه شناسی که وابسته به حوزه علمیه قم است از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سال 1387 تأسیس و با اشراف وی و با مدیریت حجت الاسلام داعی نژاد فعالیت خود را آغاز کرده است و در واقع بخشی از مرکز بزرگ شیعه شناسی است که در آینده از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی راه اندازی خواهد شد.

تسلط اندیشه های مکتب اهل بیت(ع)، ارائه استدلال منطقی و معقول پیرامون عقاید و آموزه های شیعی و دفع از آنها، احیای میراث فرهنگی و اندیشه های معقول دانشمندان و نخبگان شیعی، معرفی نقش شیعیان در توسعه تمدن اسلامی، شناخت توان بالفعل و بالقوه جهان تشیع و ارتباط با مراکز شیعه شناسی ایران و جهان، بازشناسی فرقه های شیعی و نقاط اشتراک و افتراق آنها با شیعه اثنی عشری، آشنایی با ابعاد گوناگون جغرافیایی و جامعه شناختی جهان تشیع و آسیب شناختی آن و خلاقیت، ابتکار و نوآوری در پژوهش های شیعه شناسی از جمله اهداف این مرکز برشمرده شده است.

رویکرد دوره مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم، آموزشی ـ پژوهشی است.

برای کاهش حجم دروس و فراغت وقت برای شرکت در دروس خارج فقه و اصول، این رشته در دو مقطع سطح 3 (کارشناسی ارشد) و سطح 4 (دکتری) اجرا می‌شود که هر مقطع با احتساب مدت زمان پایان نامه، تقریبا 4 تا 5 سال خواهد بود.

مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی تاکنون فعالیت های همچون تشکیل شورای علمی مرکز، تبلیغات و پذیرش داوطلبان، برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه علمی و گزینش دانش پژوه، تصویب دروس و تعین اساتید سال تحصیلی جاری، آماده سازی کتابخانه تخصصی شیعه شناسی، راه اندازی بخش رایانه و سایت مرکز‌، آماده سازی نرم افزار آموزشی مناسب، رایزنی با مراکز همسو در جهت همکاری های متقابل و تهیه و تنظیم فرم ها و آئین نامه های اداری، آموزشی و پژوهشی را انجام داده است.

گفتنی است، مکان فعلی این مرکز در قم، خیابان شهداء (صفائیه)، کوچه آمار مدرسه امام حسین(ع) است.

/62

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =