مهم بودن سرعت عمل در اطفاء حریق جنگلها و مراتع

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در جلسه پیشگیری از وقوع و اطفاء حریق شهرستان های سلسله، دلفان، بروجرد، ازنا، دورود و الیگودرز که در محل سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی استان برگزار گردید گفت: داشتن سرعت عمل نیروها در اطفاء حریق جنگلها و مراتع بسیار مهم است.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «شیرزاد نجفی» افزود:  سازمان جنگلها و مراتع با استفاده از سنجنده های ماهواره (سیستم سنجش از دور) و تلفیق مولفه های پوشش گیاهی و درجه حرارت، نقشه های پیش آگاهی حریق را تهیه و محل حریق را به اطلاع استان ها می رساند ؛ پوشش غنی علوفه ها می تواند حریق را در سطح جنگلها و مراتع به یک چالش تبدیل کند؛ لذا نظارت ها و گشت ها بایستی دوچندان شود.

وی جنگل های لرستان را نیز مستعد حریق دانست و افزود: روسای شهرستانها بایستی با تدابیر در نظر گرفته شده و با برنامه ریزی های لازم در بحث پیشگیری از حریق، تمام توان خود را به کار گیرند و هیچ عذر و بهانه ایی را در این خصوص پذیرا نخواهم بود.

نجفی اظهار کرد: امیدوارم در سطح جنگلهای کشور بالاخص استان شاهد هیچگونه حریقی نباشیم اما چنانچه حریقی اتفاق افتاد ضمن داشتن سرعت عمل، حتما و حتما رئیس شهرستان بایستی پیشگام تر از نیروها در عرصه حضور داشته باشد. 

وی جلوگیری از کَت زدن درختان بنه، پیشگیری از حریق، تخریب سنواتی، کاداستر اراضی ملی، جلوگیری از زغال گیری و... را بسیار مهم تلقی کرد و تصریح نمود: شهرستان های دلفان و الیگودرز بایستی جلوگیری از کَت زدن درختان بنه را در اولویت کاری خود قرار دهند و بر روی این مسئله بسیار حساس باشند.

نجفی در پایان خطاب به روسای شهرستان ها با تاکید بر اینکه آمار دقیق هر حریقی ۲۴ ساعته بایستی در اختیار فرمانده یگان برای انعکاس به سازمان جنگلها قرار گیرد یادآور شود: استقرار دیده بان در نقاط حساس و بحرانی، آبیاری سنواتی، مراقبت از نهال کاری ها، جلوگیری از ورود دام به نهال کاری ها و ... فراموش نشود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1394594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =