در کف جامعه معضلات زیادی وجود دارد

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: در جامعه مظاهر فرهنگ دینی را داریم؛ اما کف جامعه معضلات زیادی وجود دارد چرا که بین تربیت دینی و فرهنگ دینی خلط ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان قزوین در مراسم آیین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: یک دهه توفیق خدمت در این نهاد فرهنگی را داشتم، حضور در استان قزوین با پیشینه تاریخی، مردمی اصیل و متدین و ولایی تجربه‌های خوبی برایم به دست آورد، با مردم قزوین زندگی کردم و به این خوبی‌ها دل بستم.
او افزود: حوزه فرهنگ حوزه پر مخاطره‌ای است، مقام معظم رهبری نیز فرمودند من در برخی حوزه‌ها دغدغه دارم و در برخی حوزه‌ها نگران هستم اما حوزه فرهنگ تنها حوزه‌ای است که در آن هم نگران هستم و هم دغدغه دارم که این امر نشان از اهمیت فرهنگ دارد.

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: شاکله جامعه را سه چیز تشکیل می‌دهد که شامل سیاست، فرهنگ و اقتصاد است، سیاست به معنای روح حاکم بر جامعه است و موتور محرکه هر جامعه‌ای مدیران سیاسی آن جامعه هستند، ما معتقدیم جامعه ما جامعه‌ای است که خدا در آن حکومت می‌کند و حکومت دموکراسی با حاکمیت الهی است.
او افزود: موضوع فرهنگ متناظر روح، تفکر، تعهد و اندیشه است، جسم جامعه نیز متناظر با اقتصاد است و در نهایت اقتصاد موتور محرکه جامعه است.
نعمت الهی بیان کرد: فرهنگ دارای حساسیت‌های ویژه‌ای است، فرهنگ زایش، پویش و ریزش دارد و خودش را بازسازی می‌کند، نقش دولت‌ها و مدیران فرهنگی در این حوزه بسیار خاص است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما در حوزه فرهنگی دینی گام برداشتیم، در جامعه مظاهر فرهنگ دینی را داریم اما کف جامعه معضلات زیادی وجود دارد چرا که بین تربیت دینی و فرهنگ دینی خلط ایجاد شده است.
مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: فرهنگی دینی با تربیت دینی متفاوت است حوزه تربیت بسیار مهم بوده و چالش بشریت در طول تاریخ موضوع تربیت و هدایت ناظر بر تربیت است و پیامبران برای تربیت آمدند.
او اظهار کرد: وقتی می‌گوییم تبلیغ دینی و اسلامی باید بدانیم دنبال چه هستیم، ما یک وجود دینی، یک وجود مفهومی، یک وجود عملی و یک وجود اسمی از اسلام و یک جامعه اسلامی داریم، همه انبیا در وجود اسمی و مفهومی و عملی و شخصیت‌پردازی تلاش کردند اما آنچه اسلام را منتج به نتیجه نهایی پیامبران کرد ایجاد جامعه اسلامی است.
نعمت الهی خاطرنشان کرد: این همان نکته‌ای است که اگر درست پرداخته نشده و به مفاهیم دینی به‌درستی پرداخته نشود، موجب ایجاد چالش میشود بنابراین رسالت دستگاه‌های فرهنگی و وظیفه روحانیون بسیار سنگین است، در این میان تبلیغات اسلامی نقش بسیار پیچیده‌ای دارد.
او تأکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی تنها نهاد فرهنگی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری است و دارای ساز و کار است، این سازمان با نقش‌های متفاوت در عرصه‌های مختلف حضور دارد و در یک فرایند ۳۸ساله توانسته نقش نظارتی و هدایتی و حمایتی را به نقطه مطلوب برساند.
مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: دستگاه‌های مختلفی موازی کاری می‌کنند اما ما از محیط تعاملی و هم‌افزایی استفاده کردیم و خوشبختانه گام‌های خوبی در این مسیر برداشته شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1394621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =