۰ نفر
۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۰

مردانی که زمان بیش‌تری را در خانه سپری می‌کنند و در انجام کارهای خانه به همسرشان کمک می‌کنند شادترند و کم‌تر به افسردگی دچار می‌شوند.

محققان متوجه شدند بهترین روش برای کاهش استرس یک پدر این است که در کارهای خانه شرکت کرده و بخشی از بار آن را به دوش بگیرد. کارهای ساده‌ای مانند اتو کشیدن لباس‌ها، کمک به کودکان در انجام تکالیف مدرسه، درست کردن صبحانه تاثیر زیادی روی بهتر شدن حالت روحی مردان دارد.

تیم دانشگاه لانکاستر تحقیقاتی را روی بیش از هزار و 100 پدر انجام دادند تا میزان تاثیر همکاری مردان در کارهای خانه روی روحیه آن‌ها را بررسی کند. این مطالعات نشان داد تقریبا 82 درصد از پدرها زمان کافی برای گذراندن وقت با اعضای خانواده خود ندارند.

این بررسی‌ها هم‌چنین نشان داد امروزه تعداد مردانی که معتقدند نگهداری از فرزندان فقط وظیفه مادر است در حال کاهش است.
امروزه به دلیل افزایش مشغله‌های کاری و پیچیده‌تر شدن زندگی، میزان استرس و نگرانی مردان بسیار بیش‌تر از گذشته است. اما کارشناسان معتقدند مردانی که بیش‌تر در فعالیت‌های خانه شرکت کرده و بیش‌تر به همسر خود کمک می‌کنند کم‌تر دچار استرس و نگرانی می‌شوند.

جالب این جاست که روحیه پدران و شاد بودن آن‌ها تاثیر زیادی روی دیگر اعضای خانواده دارد. دانشمندان با انجام یک تحقیق طولانی مدت متوجه شدند شادی و غم می‌توانند مانند بیماری‌های عفونی به دیگران منتقل شوند.

محققان دانشگاه هاروارد تحقیقاتی را به مدت بیش از 50 سال انجام دادند تا چگونگی انتقال احساسات را از یک فرد به دیگران بررسی کنند.

دانشمندان با انجام این تحقیقات به این نتیجه رسیدند که شادی و غم می‌تواند در طولانی مدت مسری باشد و به دیگران منتقل شود. این بررسی‌ها هم‌چنین نشان داد مردم سریع‌تر از حالت ناراحت و غمگین به حالت خنثی باز می‌گردند. احتمال شاد شدن یک فرد در هنگام ارتباط با یک فرد شاد تا 11 درصد افزایش پیدا می‌کند، اما برعکس احتمال ناراحت شدن یک شخص با دیدن یک فرد غمگین تقریبا 2 برابر است.

13244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۹
    0 0
    بازم دروغ
  • فریبا IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    0 0
    بابا چه دروغی راس میگه دیگه نمیمیرین که یکم کمک کنین هم ما خوشحال میشیم هم شما!