برگزاری مجلس ترحیم شاعر و مداح مشهدی، ۲ ماه پس از درگذشت

فارس نوشت: مراسم بزرگداشت مرحوم محمود اکبرزاده شاعر و مداح پیشکسوت مشهدی روز گذشته ۱۲ خردادماه در هیأت مکتب‌الزهرا(س) مشهد با حضور جمعی از پیشکسوتان و پیرغلامان حسینی برگزار شد.

مراسم بزرگداشت مرحوم محمود اکبرزاده شاعر و مداح پیشکسوت مشهدی که روز ۱۶ فروردین‌ماه در ۸۷ سالگی درگذشت، روز گذشته ۱۲ خردادماه در هیأت مکتب‌الزهرا (س) مشهد با حضور جمعی از پیرغلامان حسینی برگزار شد.

در زمان وفات این پیرغلام امام حسین (ع) به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ مراسم بزرگداشتی با حضور جمعیت برگزار نشد و تنها از سوی مجمع‌الذاکرین تهران مجلس بزرگداشت مجازی برگزار و سپس عصر شعر مجازی نیز با عنوان «پدر معنوی شعر ولایی» با حضور غلامرضا سازگار، علی انسانی، ولی‌الله کلامی زنجانی، جواد غفورزاده (شفق)، علی خوش‌چهره، علیرضا قزوه، سعید بیابانکی، محمدکاظم کاظمی، هادی منصوری و قاسم صرافان و با نوای احمد واعظی برگزار شد.

در مراسم بزرگداشت مشهد که بعد از ۵۸ روز از وفات این مرحوم برگزار شد، پیرغلامانی همچون علی انسانی و پیشکسوتانی چون احمد واعظی و ... حضور داشتند.

براساسن این گزارش، محمود اکبرزاده، مداح خوشرو و با اخلاق مشهدی در سـال ١٣١٢ در محله نوغان متولد شد و سـال‌ها در حرم امام رضا (ع) مداحی کرد. حـاج محمود حدود هفت دهه از عمرش را وقف این کار کرد، این پیرغلام اهل بیت (ع) از سـال ۱۳۲۰ در سن هشت سالگی، زمانی که پـدر خود را از دست داد وارد عرصه مداحی شد.

وی نوحه‌خـوان هیأت‌ها بـود و سبک و سیاق این کار را از کتاب «خزائـن الاشعار» آموخت و با مجاهدت‌هایی که در دوره پیش از انقلاب با خواندن نوحه‌های معناگرا و انقلابی انجام داد، تا امروز مورد احترام همه و اسوه راه مداحی اهل بیت است.

او علاوه بر افتخار خدمتگزاری آستان امام علی‌بن موسی‌الرضا (ع)، شاگردان بسیاری را در مکتب عاشورایی امام حسین (ع) تربیت کرد که به همین منظور در آذرماه ۱۳۸۹ از وی به عنوان یکی از سنگربانان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تجلیل به‌عمل آمد.

آثاری همچون «راز ناشناخته»، «زهرا گلبن عفاف» و «غم‌ها شادی‌ها» از ایشان به یادگار مانده و مصداق باقیات و صالحات است.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1394935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =