پیک مصرف برق اردبیلی‌ها کنترل می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: با راه‌اندازی مرکز پایش مصرف برق اردبیلی‌ها در ایام پیک به ویژه فصل تابستان کنترل و رصد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حسین قدیمی اظهار کرد: در این مرکز مصرف برق خانوارها و همچنین واحدهای تولیدی و صنعتی به صورت دقیق مورد رصد و ارزیابی قرار می‌گیرد تا با یک مدیریت بهینه در فصل تابستان و گرم سال خاموشی‌ها را شاهد نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: این کار با اجرایی شدن کنتورهای هوشمند و فهام انجام می‌شود تا مسئولان امر از راه دور و به شکل الکترونیکی نسبت به قرائت کنتور و صدور قبوض مورد نظر اقدام کرده و برنامه‌ریزی‌ها را به شکل صحیح انجام دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل بیان کرد: پایش مصرف برق مشترکان یکی از راهکارهای مناسب در کنترل و هدایت مصرف بهینه انرژی است که در حوزه‌های مختلف می‌تواند زمینه‌ساز یک اقدام مطلوب در مصرف درست برق باشد.

صدور قبوض کاغذی به حداقل رسیده است

قدیمی با بیان اینکه هم اکنون تا ۹۵ درصد صدور قبوض از سامانه اطلاع‌رسانی مشترکان حذف شده و به جای آن اطلاعات برق مصرفی خانوارها و مشترکان تجاری و صنعتی از طریق پیامک ارسال می‌شود، گفت: تمام تلاش ما بر این است تا کنتورخوانی نیز به صورت الکترونیکی و از راه دور انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳ هزار دستگاه کنتور هوشمند و فهام در مناطق مختلف استان راه‌اندازی شده و تلاشمان بر این است که نصب این کنتورها را توسعه دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل افزود: تلاشمان بر این است تا پایان امسال تعداد کنتورهای نصب شده هوشمند را به ۴ هزار دستگاه ارتقا دهیم تا هم در بحث کنتورخوانی و هم ارائه خدمات آنلاین به مشترکان بتوانیم اقداماتمان را به شکل درست و صحیح انجام دهیم.

قدیمی افزود: با توجه به در پیش بودن فصل تابستان و افزایش مصرف برق به ویژه در واحدهای صنعتی با صاحبان واحدهای تولیدی استان همکاری مشترک و متقابلی را با هدف کنترل و مصرف بهینه برق خواهیم داشت تا با برنامه‌های ارائه شده در این زمینه بتوانیم اهداف موردنظر را محقق کنیم.

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در بخش مدیریت مصرف داریم امیدواریم تابستان بدون خاموشی را سپری کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1394975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =