شرط تحقق تورم ۲۲ درصدی از نگاه یک کارشناس اقتصادی/ چشم‌پوشی از مخارجی که بیش از توان اقتصاد کشور است

یک کارشناس اقتصادی گفت: چنانچه دولت و بانک مرکزی بتوانند به تورم ۲۲ درصدی دست یابند، آنگاه قطعا شرایط به سود اقتصاد کشور خواهد شد و نرخ تورم نیز به اندازه انتظار بانک مرکزی کاهش خواهد یافت.

عبدالحمید انصاری در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت: بانک مرکزی با توجه به شرایطی که برای کشور پیش آمده، نرخ تورم را برای امسال ۲۲ درصد ارزیابی کرده که البته دو درصد هم حاشیه انحراف برای آن تعیین کرده است.

انصاری عنوان کرد: به نظر من با توجه به نرخ تورم ۴۰ درصدی پارسال این هدف‌گذاری مناسب و خوب است.

مدیرعامل پیشین بانک ملی متذکر شد: شرط موفقیت این هدف‌گذاری نیازمند کنترل سیاست‌های مالی دولت است. در واقع اگر سیاست‌های مالی که به کسری بودجه منجر شده را دولت کنترل کند و از مخارجی که بیش از توان اقتصاد کشور است، چشم‌پوشی کند و مهار نقدینگی را نیز در دستور قرار دهد، احتمال موفقیت راه‌حل بانک مرکزی بیشتر از شرایط فعلی است.

انصاری خاطرنشان کرد: چنانچه دولت و بانک مرکزی بتوانند به این مهم دست یابند، آنگاه قطعا شرایط به سود اقتصاد کشور خواهد شد و نرخ تورم نیز به اندازه انتظار بانک مرکزی کاهش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: به این اعتبار فکر می‌کنم گرچه این اقدام عملی است اما محقق شدن آن به همکاری میان بانک مرکزی و دولت گره خورده است.

مشروح گفت وگوی خبرگزاری خبرآنلاین با عبدالحمید انصاری را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1394979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =