تذکر درباره وضعیت نامناسب خانه مستوفی الممالک

مهر نوشت: عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نسبت به وضعیت نامناسب خانه مستوفی الممالک به شهرداری تهران تذکر داد.

حجت نظری در جلسه شورای شهر تهران در تذکری درخصوص خانه تاریخی مستوفی الممالک گفت: این خانه متعلق به وزارت ارتباطات است که دو سال پیش در مورد وضعیت نامناسب آن تذکری را مطرح کرده و درپی آن وزیر محترم ارتباطات اعلام کردند که قصد مرمت آن را دارند.

او ادامه داد: گویا پس از این تذکر اقداماتی نیز انجام شده اما باید بگویم در بازدیدی که حدود دو هفته پیش و به مناسب هفته میراث فرهنگی از این خانه داشتم، مشاهده کردم که وضع آن اصلا مناسب نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و نام چنین شخصیت هایی گفت: فارغ از اینکه مستوفی‌الممالک شخصیت بزرگی دارد و باید حتماً نام و یاد این آدم‌ها زنده نگه داشته شود ولی انصافاً این بنا هم یکی از آثار واجد ارزش شهر تهران است که اگر ما این چنین هویتمان را حفظ کنیم عملاً چیزی از هویت و فرهنگ تهران برای نسل‌های آینده نخواهد ماند.

نظری از شهرداری تهران، شهردار منطقه، مسئولان مربوطه و وزارت ارتباطات درخواست کرد که هرچه زودتر مرمت این خانه بسیار ارزشمند را تمام کرده و افزود: مسئولان مربوطه باید با تکمیل مرمت این ملک، امکان بازدید مردم از آن را نیز فراهم کنند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =