دعوت انتقال خون یزد از بهبود یافتگان کرونا برای اهدای پلاسما

مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: بهبود یافتگان بیماری کرونا لازم است برای اهدای خون جهت استخراج پلاسما برای استفاده در شرایط خاص اقدام کنند.

نقی تقوایی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین در یزد اظهار کرد: با توجه به تاثیر پلاسما در بهبودی بیماران مبتلا به کرونا از بهبود یافتگان این بیماری به اهدای خون دعوت می شود.
وی افزود: افراد در محدوده سنی ۱۸ تا ۶۵ سال که به بیماری کرونا مبتلا و هم اکنون بیش از یک ماه از بهبودی آنها گذشته و دارای سلامتی کامل جسمانی هستند می توانند خون و پلاسما اهدا کنند تا در صورت موج جدیدی از کرونا بتوانیم راحت تر به درمان بپردازیم.
تقوایی با بیان اینکه ذخیره پلاسما در یزد خوب است، تاکیدکرد: با توجه به شیوع بیماری جدید و واگیر دار کرونا لازم است افراد بهبود یافته با شرایط ذکر شده به اهدای خون اقدام کنند و این ظرفیت در استان یزد در مراکز انتقال خون یزد، میبد و اردکان در حال انجام است حتی کادر درمان می توانند به این کار اقدام کنند.
مدیر کل انتقال خون استان یزد  با اشاره به وجود سردخانه مخصوص نگهداری پلاسما در یزد، افزود: در حال حاضر به طور کلی ذخیره خوبی از پلاسما در استان داریم و هم اکنون۴۵ نفر از بهبودیافتگان کرونا نیز در یزد اهدای خون و پلاسما انجام دادند که به بیمارستان ها ارسال می شود.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =