۱ نفر
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
سهم سیاه‌پوستان از هالیوود چقدر است؟

سهم جامعه سیاه‌پوستان از هالیوود چقدر است؟ داستان‌هایشان چقدر گفته شده و چقدر دیده شده است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از همان زمان که عده‌ای تصمیم گرفتند تا قاره‌ای به نام آمریکا را تصاحب کنند، خشونت علیه آنان نیز آغاز شد. خشونتی که سعی داشت کسانی را که می‌خواهند  از منافع و منابع و سرمایه‌های خودشان دفاع کنند به کام مرگ بکشاند.

شاید بخشی از این موضوعات را در کتاب‌های تاریخی خوانده باشید، اما کارگردانان بزرگی هم سعی کردند این داستان را روایت کنند داستان زندگی سخت کسانی که انسانند اما رنگ پوستشان تیره تر از مردم دیگر است.

از میان کارگردان‌های مشهور دنیا تعدادی که به این موضوع پرداخته‌اند بسیار اندک هستند، اما همین تعدادهم به درستی حق مطلب را ادا کرده‌اند. 

یکی از همین کارگردان‌ها، رایان کلوگر بود که فیلم سینمایی «پلنگ سیاه» را ساخت، فیلمی که بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار گیشه داشت و ابرقهرمانش را در دنیای سینمایی مارول ماندگار کرد.

داستان «پلنگ سیاه»‌ با نمایش تمدنی خیالی و پیشرفته در دل آفریقا همزمان به زندگی مرارت بار سیاه‌پوستان اشاره می‌کند. ضدقهرمان داستان نیز از همین ماجرا به تنگ آمده است و بی‌تفاوتی را برنمی‌تابد.  فیلم سینمایی «مهتاب» با کارگردانی بری جنکیز نیز به همین موضوع تبعیض علیه جامعه سیاه‌پوستان در جامعه آمریکا می‌پرداخت که در زمان خودش بسیار طرفدار پیدا کرد.

ایوا دوورنی ،کارگردان، زن، سیاه‌پوست، واژه‌هایی که در دنیای حرفه‌ای سینما کمتر کنار هم قرار می‌گیرند، «سلما» را ساخت تا با جسارت به زندگی خصوصی لوترکینگ هم وارد ‌شود و سختی‌های بردگان سیاه پوست را به نمایش بگذارد.

 متن کامل این گزارش را در خبرآنلاین بخوانید.

۲۵۸۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =