۱ نفر
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
چگونه ترامپ از مشاورانش رکب خورد؟

آمریکا در آخر هفته ی گذشته شاهد بی سابقه ترین تظاهرات نیم قرن اخیر خود بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین وب سایت تحلیلی پولیتیکو در گزارشی نوشت:

در سخنرانی روز دوشنبه ترامپ خود را رئیس جمهور نظم و قانون خطاب کرد و دفاع از کشور بزرگ و مردم آمریکا را اولین و مهم ترین وظیفه ی خود دانست. او گفت: من قسم می خورم که به قوانین کشورم پای بند باشم و این دقیقا همان کاری است که انجام خواهم داد.

این اظهارات، چرخشی چشمگیر از اظهارات قبلی ترامپ بود که مرگ فلوید را یک فاجعه ی سخت نامیده بود و به وحشت، خشم و اندوه بسیاری از آمریکایی ها اذعان کرده بود.

چند تن از دستیاران ارشد رئیس جمهور آخر هفته را به بحث پیرامون ناآرامی های اخیر پرداختند. مارک میدوز از ترامپ خواست تا در سخنرانی اش بر قانون و نظم تاکید کند، در حالی که کوشنر و هوپ هیکس خویشتنداری ترامپ را می خواستند. آنها معتقد بودند که سخنرانی در این فضا می تواند رای دهندگان کلیدی را ناامید کند، از جمله آفریقایی- آمریکایی تبارها و زنان حومه ی شهرها.

 برخی از دستیاران معتقد بودند که تظاهرات خیابانی تنها به خاطر عصبانیت از مرگ فلوید نیست، بلکه قرنطینه یِ ویروس کرونا و وضعیت اقتصادی کشور از دیگر دلایل اعتراضات می باشد. از این رو، رئیس جمهور می بایست سخنرانی روز دوشنبه ی خود را اندکی عقب بیندازد.

با این حال تا اواسط صبح دوشنبه هنوز بسیاری از مشاوران ترامپ مطمئن نبودند که او بتواند به جامعه ی آمریکایی تضمینی بابت امنیت آنها ارائه دهد یا از اقدامات بیشتری برای جلوگیری از نزاع های خیابانی پرده بردارد.

بسیاری از روزنامه های محافظه کار ترامپ را به خاطر ساکت بودن در روز یکشنبه – به جز تروریستی خواندن آنتیفا در یک رشته توییت- به باد انتقاد گرفتند. برخی از جمهوری خواهان خواستار رویکرد قاطعانه تر ترامپ در مقابل معترضان به ویژه متوقف کردن فعالیت های آنتیفا شدند. سخنرانی روز دوشنبه ی ترامپ نیز چند روز پس از پناه گرفتنش در پناهگاه کاخ سفید بود.

 یک جمهوری خواه کاخ سفید این اعتراضات خیابانی را برگ برنده ی ترامپ توصیف می کند، البته به شرطی که رئیس جهور بتواند از مزایایی که چپ ها برایش ایجاد کرده اند، بهره برداری کند.
روز دوشنبه کوشنر و میدوز در حلقه ی مشاوران ترامپ حضور نداشتند. بسیاری از مشاوران معتقد بودند که او باید ضمن فاجعه بار خواندن مرگ فلوید با قاطعیت بیشتری صحبت کند و تاکید نماید که معترضانِ سرکش نمی توانند امنیت شهرها را به خطر اندازند.
معاونان و مشاوران از ترامپ خواستند تا بین اعتراضات مسالمت آمیز و بازیگران خشن تفاوت قائل شود. کاخ سفید معتقد است آنتیفا به سود منافع خودش ناارامی های اجتماعی را دامن می زند. آنها می خواستند تمرکز روی یک پیام اساسی باشد: نیاز برای قانون و نظم بیشتر.
 مشاوران سیاسی ترامپ بر این باور بودند که یک پیام تلویزیونی قاطعانه تر می تواند در میانه ی ویروس کرونا، اوضاع بد اقتصادی و اعتراضات خیابانی یک ارتقاء سیاسی برای رئیس جمهور باشد. این پیام قاطعانه فرصتی برای اطمینان بخشی به ملت، رای دهندگان، سالخوردگان و زنان حومه است و همزمان فشار را به شهرداران دموکرات رهبران ایالتی منتقل می کند تا به خشونت ها پایان دهند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    0 0
    غیر مستقیم باید کاری کرد که ترامپ بیشتر ادم بکشد و سیاهان هم از طرف دیگر تجهیز به بمب شوند و حملات مخرب کنند یه سفیدپوست و باید الان هیزم و نفت ریخت روی اتش
  • ایران من IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    0 0
    مرگ بر آمریکا