۰ نفر
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
ارز دیجیتال ملی برای مقابله با تحریم ها

تسنیم به نقل از راشاتودی نوشت: راه اندازی ارز دیجیتال تهدیدی جدی برای سلطه مالی آمریکا است. دیجیتال ارز چین می تواند به ایران و سایر کشورها اجازه دهد تا راحت تر تحریم های آمریکا را دور بزنند و بدون اینکه واشنگتن متوجه شود پول جابجا کنند.

پیش بینی می شود ارز دیجیتال حکومتی چین که احتمالاً سال آینده به صورت عمومی راه اندازی می شود، جای پول کاغذی را بگیرد. تحلیلگران میگویند این ارز دیجیتال می تواند تعادل جهانی قدرت اقتصادی را تغییر دهد.

 بانک مرکزی چین هفته گذشته از طرح های خود برای آماده سازی ارز دیجیتال دولتی برای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ رونمایی کرد. استفاده آزمایشی محدود از این ارز دیجیتال در چهار شهر چین در حال انجام است.

شو یوان، یکی از محققان ارشد بخش تحقیقات مالی دیجیتال در دانشگاه پکینگ گفت:« سال‌ها بعد وقتی به ۲۰۲۰ نگاه کنیم از دو واقعه تاریخی یاد خواهیم کرد، همه گیری ویروس کرونا و ارز دیجیتال چین».

  پکن از ۲۰۱۴ مطالعات در مورد راه‌اندازی ارز دیجیتال خود را آغاز و در همان حین، بر استفاده از ارزهای مجازی مثل بیت کوین سختگیری کرد. تجارت ارز مجازی از ۲۰۱۷ در صد مرکز مبادله در چین متوقف شد تا جلوی تخلفات مالی و پولشویی گرفته شود.

ارز دیجیتال چین، ابزار جدید ضد تحریم و سلاح جنگی علیه آمریکا

 به گفته متخصصان، طرح های چین برای راه اندازی ارز دیجیتال  تهدیدی جدی است برای سلطه مالی آمریکا. دیجیتال ارز چین می تواند به ایران و سایر کشورها اجازه دهد تا راحت تر تحریم های آمریکا را دور بزنند و بدون اینکه واشنگتن متوجه شود پول جابجا کنند. زمانی فرا می رسد که بشود ارز دیجیتال را بدون گذشتن از سیستم پرداخت بین المللی که بر اساس دلار عمل میکند، در بین کشورهای مختلف جابجا کرد.

هنری پالسون، وزیر سابق خزانه‌داری آمریکا می‌گوید تهدید این ارز دیجیتال برای موقعیت دلار به عنوان ارز برتر جهانی چندان نگران کننده نیست. وی ادعا می کند حتی اگر یک یوان دیجیتال بتواند جابجایی زیادی در سراسر جهان داشته باشد، دلار آمریکا بسیار مورد اعتماد تر است و نفت و سایر کالاهای اساسی هنوز هم بر اساس آن قیمت گذاری می شوند.

 ولی بسیاری عقیده دارند یوان دیجیتال می تواند سایر کشورها را تشویق کند تا با این فناوری و ارز چین همراه شوند.

یوان دیجیتال به شماره همراه دارندگان آن متصل می شود و می توان نقل و انتقال ها را از طریق یک نرم افزار انجام داد. کاربران می توانند با استفاده از تلفن همراه خود پول جابجا کنند. این ارز یک ارز قانونی خواهد بود بنابراین برای انتقال آن نیازی به واسطه گری بانک نیست.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =