هشدار قطع برق به ادارات بدهکار لرستان

شرکت برق ۲۵۰ میلیاردتومان از مشترکین طلب دارد.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، فریدون خودنیا با هشدار قطع برق به اداراتی که بدهکار هستند، گفت: شرکت برق ۲۵۰ میلیارد تومان طلب از مشترکین لرستانی دارد.

وی ضمن اشاره به طلب ۲۵۰ میلیارد تومانی شرکت توزیع برق استان از مردم، ادارات و... با تاکید بر ضرورت پرداخت مطالبات، اظهار داشت: از این میزان حدود ۱۱۰ میلیارد تومان مربوط به دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه برق یک زیرساخت است و اگر نباشد خدمتی ارائه نمی‌شود، افزود: از ابتدای تیرماه پس از اخطار به دستگاه‌هایی که نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکنند بالاجبار برق آنها قطع خواهد شد، البته آمادگی تقسیط بدهی ادارات نیز وجود دارد.

مهندس خودنیا با اعلام‌ اینکه در حدود ۹۹ درصد مساحت مناطق مسکونی استان زیرساخت برق وجود دارد، گفت: در بحث محرومیت زدایی بجز یک روستا در پلدختر و یکی در تنگ پنج، کلیه روستاهای دارای بالای پنج خانوار دارای برق هستند، در این دو روستا نیز پس از حل مشکلات آماده برق رسانی به آنها هستیم.

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی شرکت توزیع برق نیز بیان داشت: در کل شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو در سطح کشور طرح  «الف ب ایران» اجرا شده که بر اساس آن پروژه‌های کلیدی در دستور کار قرار می‌گیرد و بر همین اساس ۲۰ پروژه با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان در استان در دستور کار است و تلاش‌ بر این است که تا پایان شهریور به اتمام برسند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در ادامه به سرمایه‌گذاری در راستای جلوگیری از هدر رفت برق در استان اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر میزان پرت برق در استان لرستان ۹.۳۲ درصد بوده که میانگین کشوری آن ۱۰درصد است و ما در این راستا حدود ۲۰ میلیارد تومان طی سالیان اخیر سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه لرستان در بحث احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده رتبه اول غرب کشور را دارد، یادآور شد: شرکت توزیع برق در بحث نیروگاه‌های تولید پراکنده اقدامات خوبی در استان انجام داده که ششمین نیروگاه در این زمینه با ظرفیت تولید ۷ مگاوات اوایل هفته جاری در شهرک صنعتی بروجرد افتتاح شد و یک نیروگاه جدید نیز بزودی در دورود به بهره‌برداری می‌رسد.

مهندس خودنیا در ادامه با بیان اینکه احداث نیروگاه های خورشیدی فرصت مناسبی برای درامدزایی مردم هستند اضافه کرد: نیروگاه های خورشیدی قابل نصب روی پشت بام منازل هستند و به ازای هر ده کیلووات تولید برق ماهیانه حدود سه میلیون درآمدزایی دارند، همچنین قادر به صدور  ۱۰ هزار پروانه بهره‌برداری در این زمینه هستیم.

وی در پایان با اعلام اینکه تلاش های زیادی برای جلوگیری از خاموشی در تابستان صورت گرفته، از شهروندان درخواست کرد صرفه‌جویی در مصرف برق را حتما رعایت  کنند و نکاتی مانند تنظیم مناسب درجه کولر، استفاده از نور طبیعی به جای لامپ در طول روز، عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات پیک و مسائلی از این قبیل را جدی بگیرند تا از خاموشی‌ها جلوگیری شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =