چند نفر اقدام به فروش سهام عدالت خود کردند؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: ثبت سفارش فروش سهام عدالت از ۶ خرداد انجام شد و تعدادی از مشمولان اقدام به فروش ۳۰ درصد سهام خود کردند.

پس از آزادسازی سهام عدالت  مقرر شد مشمولان حق فروش ۳۰ درصد از سهام خود را داشته باشند و بر این اساس ثبت سفارش فروش این سهام در بانک های عامل از ۶ خرداد ماه آغاز شد.

نخستین فروش سهام عدالت در تاریخ ۱۰ خردادماه انجام گرفت و بانک ملی ایران اولین بانکی بود که بخش اعظم سهام مربوط به سفارش‌های دریافتی از مشمولان سهام عدالت را به فروش رساند که بلافاصله پس از تسویه معاملات و دریافت وجه به حساب متقاضیان فروش واریز می‌شود.

با وجود اینکه بارها تاکید شده نگه داشتن سهام عدالت برای افراد سودده تر خواهد بود اما یکی از شئون مالکیت سهام، حق فروش آن است و طی این مدت تعدادی از مشمولان اقدام به فروش سهام خود کردند.

به گفته فهیمی سخنگوی سهام عدالت  حدود ۵۰۰ هزار سهامدار عدالت سفارش فروش سهام خود را در بانک‌ها به ثبت رسانده اند و به صورت تجمعی تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از سهام آن‌ها فروش رفته است.

حسین فهیمی افزود: شورای عالی بورس هر تصمیمی که در زمینه تمدید مهلت ثبت سفارش فروش سهام عدالت به بانک‌ها بگیرد، شنبه اعلام می‌شود.

۳۰ درصد سهام عدالت چقدر می‌شود؟

ارزش روز هر سهام یک ‌میلیون ‌تومانی سهام عدالت ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان است. بنابراین کسانی که سهام یک میلیون تومانی دارند و در حال حاضر ارزش آن به ۱۶ میلیون تومان رسیده است، می‌توانند چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معادل ۳۰ درصد سهام خود را از طریق بانک یا بورس بفروشند.

سهام ۵۳۰ هزار تومانی هم به هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده که دارندگان این سهام نیز می‌توانند حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سهامشان را بفروشند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =