نظری جویباری: فوتبال که از کار پرستاران خطرناک‌تر نیست

قائم مقام اسبق باشگاه استقلال گفت: شاید استقلال ۱۰ درصد از پرسپولیس شانس کمتری داشته باشد، اما ۹۰ درصد شانس قهرمانی دارد.

روزنامه خبر ورزشی نوشت: علی نظری جویباری درباره اتفاقات مثبت اخیر در باشگاه استقلال و همچنین شرایط این تیم در آستانه ورود به مسابقات لیگ برتر با ما همکلام شد. قائم مقام اسبق باشگاه استقلال همچنین از اینکه باشگاه فولاد اعلام کرده نمی‌تواند بدون پاتوسی مقابل استقلال به میدان برود و باید بازی‌شان به تعویق بیفتد به شدت ابراز تعجب کرد.

آقای نظری جویباری! باشگاه فولاد گفته باز هم با استقلال بازی نمی‌کند.
من نمی‌دانم فولادی‌ها روی چه اصل و معیاری این حرف را می‌زنند. مدیرعامل باشگاه فولاد که همیشه از زمین و زمان انتقاد می‌کند ثابت کرده فردی توانمند است و قطعاً می‌تواند کاری کند پاتوسی به کشورمان برگردد.

اما ظاهراً جواد نکونام هم مخالف این موضوع است.
از جواد نکونام که جزو بازیکنان و مربیان خیلی خوب است بعید است. واقعاً تیمی مانند فولاد فقط به یک بازیکن متکی است؟ فولاد حداقل ۲۵ تا ۲۶ بازیکن دارد و او می‌تواند نفرات دیگری را به جای پاتوسی به میدان بفرستد. این اصلاً درست نیست. مثل اینکه قایدی مصدوم شود بعد فرهاد مجیدی بگوید، چون قایدی نیست ما بازی نمی‌کنیم! فولادی‌ها گفتند ما فقط در خوزستان بازی می‌کنیم.

به نظر شما با شرایط کرونای امروز می‌توان بازی استقلال را در خوزستان برگزار کرد؟
در این باره تصمیم‌گیرنده باشگاه فولاد نیست که گفته ما فقط در اهواز بازی می‌کنیم. مسئولان استان خوزستان و ستاد کرونا و در نهایت سازمان لیگ تصمیم می‌گیرند بازی کجا برگزار شود.

دیاباته و میلیچ هم که برگشتند. به نظر شما استقلال در این باره سنت‌شکنی کرد؟
آن‌ها باید برمی‌گشتند، چون هنوز ۱۰ بازی از این فصل، به اضافه دیدارهای جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا مانده و نمی‌توانستند برنگردند.

اما استراماچونی به خاطر نگرفتن پول، قراردادش را فسخ کرد؟
بله این را قبول دارم. سعادتمند کار مهمی انجام داد که پول این دو بازیکن را داد و مانع فسخ قراردادشان شد، اما همه این اتفاقات را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم استقلال در نهایت با قدرت به لیگ برگردد.

فکر می‌کنید استقلال همچنان بخت قهرمانی دارد؟
شاید استقلال ۱۰ درصد از پرسپولیس شانس کمتری داشته باشد، اما ۹۰ درصد شانس قهرمانی دارد. بازیکنان باید این موضوع را درک کرده و به خود بقبولانند استقلال فقط دو یا سه بازی ندارد. استقلال تا آخر فصل ۱۰ مسابقه دارد که می‌تواند هزاران اتفاق در این مدت برایش رقم بخورد.

احمد سعادتمند در روزهای گذشته اعلام کرده عده‌ای نمی‌گذارند راحت کارش را در باشگاه انجام دهد؟
اگر واقعاً چنین چیزی است سعادتمند باید مثل مرد با هواداران حرف بزند و بگوید که مثلاً آقایان X و Y نمی‌گذارند او کارش را انجام بدهد. اینکه بخواهد فقط بگوید عده‌ای نمی‌گذارند بعد که مشکل به وجود آمد و خواست از استقلال برود اسامی آن‌ها را بگوید این اصلاً کار درستی نیست و ما این را فرار رو به جلو می‌دانیم. آقای سعادتمند! اگر کسی مانع کارَت است بگو! الان صددرصد اختیار باشگاه با توست و هر اتفاقی بیفتد شما و وزارت ورزش مقصر هستید.

چرا اسم نمی‌برد؟‌
نمی‌دانم! شاید او همچنان خودش را وابسته به وزارت ورزش و جوانان می‌داند و نگران جایگاهش است، اما او باید بداند اگر مردانه حرفش را نزند فردا به همین هواداران بدهکار خواهد شد. پس بهتر است حرفش را بزند و از کسی نترسد. فوقش این است که او را برکنار می‌کنند، اما شجاعتش تا ابد در ذهن هواداران باقی خواهد ماند.

اینکه سعادتمند یک مازندرانی است تأثیری در حمایت شما از او دارد؟
هیچ ربطی ندارد! هر جای کار که ببینم نقطه ضعف دارد با صدای بلند اعلام می‌کنم. مدیری که در استقلال حضور پیدا می‌کند باید بتواند کار کند؛ اینکه گیلانی باشد یا مازندرانی یا آذری فرقی نمی‌کند. مدیر استقلال باید کار کند و اگر اشتباه داشته باشد ما انتقاد می‌کنیم.

اینکه گفته شده برخی باشگاه‌ها مخالف بازی در لیگ هستند را قبول دارید؟
اصلاً! مگر شغل فوتبالیست‌ها با دیگر مشاغل فرق دارد؟ اگر مسابقات را به خاطر کرونا تعطیل کنند سال بعد باید چه کار کنیم؟ باید دو ماه بعد و از مرداد لیگ برتر بعدی را شروع کنیم. این حرف‌ها یعنی چه؟ مگر سایر مشاغل الان کار نمی‌کنند؟ شغلی خطرناک‌تر از پرستاران و دکترها داریم؟ تازه بازیکنان فوتبال با مراقبت‌های شدید مشغول تمرین هستند و قرار است با مراقبت‌های شدیدتر به مسابقات بیایند. پس دیگر چه دلیلی دارد که نخواهند فوتبال بازی کنند؟ جامعه بدون فوتبال جامعه بدون روح است. پلیس‌ها آدم نیستند؟ رفتگرها آدم نیستند؟ بقیه مردم که همه سر کارشان برگشته‌اند چطور کار می‌کنند. فوتبال هم باید برگزار شود.

این مطلب را هم از دست ندهید: پشت پرده مصاحبه شدیداللحن وریا غفوری علیه خلیل‌زاده

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    6 0
    چه استدلال کم سطحی! پرستاران مجبورند بر حسب شغلشون در این روزها از جانشون برای سلامت مردم بگذرند! کار شما خیلی آسونه و اصلا قابل مقایسه نیست ولی میتونید کار پرستاران عزیز و زحمتکش رو بیشتر کنید.