آشنایی بیشتر با زندگی امام خمینی(ره) در چهار مستند جدید

ایرنا نوشت: چهار مستند جدید در مورد زوایای مختلف زندگی بنیانگذار انقلاب اسلامی همزمان با سی‌ و یکمین سالگرد ارتحال ایشان پخش می‌شود.

ملاقات در مدار بسته، شکوفه‌های زمستان، قاب‌های ماندگار و پونز، مستندهایی که برای نخستین بار و همزمان با سی‌ و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و پنجاه و هفتمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آماده نمایش شده است.

ملاقات در مدار بسته
این مستند در مدت زمان ۲۷ دقیقه به کارگردانی امیرحسین خلیل‌زاده و مهدی جوزایی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر روایتی نادیده از روزهای پایانی عمر امام راحل را نمایش می‌دهد. حضرت امام خمینی چند روز قبل از ارتحالشان در بیمارستان بستری بودند و دوربین مدار بسته‌ای دائما ایشان را نظاره می‌کرد. تصاویر این دوربین لحظات خاصی را رقم زده است که برای اولین بار در قالب مستند ملاقات در مدار بسته جمع آوری و به نمایش در خواهد آمد.

قاب‌های ماندگار
در مستند کوتاه قاب‌های ماندگار به کارگردانی حسین همایونفر، علی کاوه از عکاسان مطرح کشور درباره تجربه عکاسی از امام صحبت می‌کند. در این مستند در مصاحبه با علی کاوه که ثبت عکس‌های فراوانی از امام را تجربه کرده است به بررسی چگونگی ثبت عکس تاریخی شناسنامه حضرت امام خمینی (ره) و همچنین عکاسی از مراسم تشیع جنازه حضرت امام خمینی می‌پردازد.

پونز
مجموعه مستند پونز به کارگردانی پدرام بهرامی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی در مورد چهره‌های سیاسی و انقلاب‌های مهم تاریخ است که در یک قسمت از آن به طور ویژه به حضرت امام خمینی (ره) به عنوان یکی از مهمترین رهبران سیاسی تاریخ معاصر و بنیانگذار انقلاب اسلامی در ایران پرداخته شده است.

شکوفه‌های زمستان
مستند شکوفه‌های زمستان به کارگردانی تورج کلانتری و تهیه‌کنندگی سیدجمال عودسیمین درباره هنر انقلاب و شکل گیری اولین حلقه‌های هنری درمورد مضامین انقلابی در دهه۵۰  و فعالیت‌های امام خمینی (ره) است.

این مستند روایتی متفاوت را از اولین گروه‌های هنری انقلاب در دهه‌ پنجاه شمسی بیان و تاریخچه‌ی شکل‌گیری و فعالیت‌های مسجد «جواد الائمه (ع)» تهران را به‌تصویر می‌کشد؛ مسجدی که از زمان دفاع مقدس علاوه‌بر جنبه‌ی مبارزاتی، به‌مسئله‌ی فرهنگ و هنر نیز به‌عنوان ابزار تربیت انسان، توجه‌کرده است.

تقابل چنین روایتی از مسجد، با تصویری که سینمای ایران از مسجد ارائه می‌دهد و آن را در سطح یک نمازخانه‌ی بدونِ کارکرد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تنزل می‌دهد، حائز اهمیت است. فعالیت‌های فرهنگی هنری مسجد جواد الائمه در اوایل انقلاب که باعث جذب بسیاری از جوانان از جمله بهزاد بهزادپور، مرحوم فرج‌الله سلحشور، حسین یاری و... شد که در حال حاضر در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =